Dita Koudelková | Články / Reporty | 14.05.2013
Ve čtvrtek 8. května se v Praze opět po roce objevil záblesk zlaté éry rock’n’rollu, když do punkového doupěte Modrá Vopice dorazila jedna z kytarových legend 70. let Adam Bomb, jehož kariéra započala už v patnácti, kdy mu kytaru podepsal slavný Eddie Van Halen a následně mu věnoval tříhodinovou lekci.
Jako návrat o 40 let zpátky do West Hollywoodu by se dala popsat čtvrteční atmosféra. Všude kolem nová generace natupírovaných glamour hudebníků v duchu možná probouzejícího se neo glam rocku. To vše v podání začínající pražské kapely Nasty Ratz a jejich o něco ostřílenější kolegů ze Sleazy Roxxx, kteří sice už vydali dvě menší kompilace a jejich profil na bandzonu se snaží o mezinárodní propagaci, ovšem hudebně až na nenápadného, za to skvěle vyhraného kytaristu, se od začínajících Nasty Ratz mnoho neliší.
„Vyštajlovaná“ kulisa zbledne v okamžiku, kdy se do tmy rozzáří osvětlená aparatura a do té chvíle nenápadná „mánička“ nabízející mezi stoly vlastní merch svým „ječákem“ na I Wanna Forget You odstartuje na malé ploše klubu velkolepou show. Ohňostroje, hořící činely, jiskry odrážející se od stěn přes celou stage a vyhrávky na Adamův zářící Flying V rozpalují první linii groupies v podvazkách při skandování refrénu „suck my dick“ a naplní Modrou Vopici syrovým rockem Sunset Stripu.
Jediným malým šrámem pokřivujícím celou tuhle parádu je bohužel basák, který přes svůj mladší věk ani zdaleka nedosahoval dravosti zbytku kapely a ležérně si vybrnkával jak do rockových balad. Nažhavené publikum ho naštěstí s velkou pravděpodobností vůbec nezaznamenalo a Adam Bomb si tak další rok po pražských hudebních bunkrech mohl odškrtnout, jak hlásal jeho obří plakát – Rock As Fuck!!
Adam Bomb (usa) + Nasty Ratz + Sleazy Roxxx
8. 5. 2013, Modrá Vopice, Praha
foto © Jaroslav B Vancata / Xichty.cz
www.facebook.com/pages/koncertyFotoCreocz/275170255854736
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.