Články / Reporty

Baltimorská průtrž mračen Wye Oak

Baltimorská průtrž mračen Wye Oak

Pavla Slezáková | Články / Reporty | 31.05.2014

Čtvrteční plískanice přivítala v pražské MeetFactory americké duo Wye Oak, jež na tour podpořil novozélandský projekt Bachelorette. Továrna na setkání tak pod svými plechovými krovy hostila indie projekty, na které pějí ódy jak média, tak hudební znalci. I přes zdánlivě nepříznivé počasí si do klubu našla cestu poměrně slušná řádka lidí.

Annabel Alpers vystupující pod jménem Bachelorette svůj set nezačala příliš šťastně, zřetelně nervózní musela první skladbu opakovat. Z interakce se sálem vyplynulo, že jde o druhou show na tour a že ani ztracená zavazadla jí na sebevědomí nepřidala. Nejistota z ní opadla až v momentu, kdy do sebe kopla shot tequilly. Set s pomocí loopu pak zvládla a průpovídkami si získala i obecenstvo. V pomyslné bublině, schovaná za počítačem, obsluhovala klávesy, tamburínu a hrábnutím do kytary přidávala svému synth popu syrovější zvuk. V závěrečné skladbě se historie opakovala a Bachelorette si ji střihla znovu, ovšem až po ujištění, že s tím nikdo nebude mít problém. Její debutové vystoupení zaujalo, jen příště doporučuji tequillou začít.

To, co se strhlo po Bachelorette a jejím rádoby májovém deštíku, by se dalo popsat jako průtrž mračen. Ještě před začátkem devadesátiminutového koncertu si Wye Oak zkontrolovali aparaturu a úderem desáté vtrhli na stage. Po povinné zdravici se strhla show, na kterou se jen tak nezapomíná. V první i v poslední řadě působila jejich indie folková smršť jako marmeláda. Songy potápěly hlavu hloub a ještě hlouběji, až člověka dostaly do transu, a vydechnout mu umožnily jen v pauze mezi další skladbou… A pak zase nanovo. Ohlušující bicí udávaly přesný rytmus, až se zdálo nelogické, že jej Andy Stack udával jednoruč, když druhou rukou ovládal klávesy a syntezátorovou linku. Jenn Wasner střídala basu, elektriku a v jemnějších skladbách zapojila klávesy, její jemně zastřený hlas rezonoval prostorem a hypnotizoval přítomné. Vystoupení každou další písní gradovalo, zdálo se, že dokázali zastavit čas.

Wye Oak představili kromě většiny písní z nejnovějšího alba Shriek taky pár starších skladeb a navíc cover Running Up That Hill. Obligátní Civilian zazněla v přídavku, který však publikum nenasytil a vymohli si ještě jeden song. Viditelně spokojená Jenn pak osamocena vyšvihla rozněžnělou Doubt a zatáhla imaginární závěsy debutovému koncertu Wye Oak na české půdě. A notně expresivní večer s Wye Oak a Bachelorette symbolicky uzavřel brány května. I když zbývají dva dny, tečku jako tuhle nelze ignorovat.

Info

Wye Oak (usa) + Bachelorette (nz)
29. 5. 2014, MeetFactory, Praha

foto © Kryštof Havlice

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Zažehnout plamen (Jazz Goes To Town, 2024)

Veronika Miksová 17.10.2024

Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.

V úkrytu zvuku (A Place to Bury Strangers)

Martin Šmíd 16.10.2024

Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace