Články / Reporty

Bezprostřední a prvobytní (Young Fathers)

Bezprostřední a prvobytní (Young Fathers)

Maria Pyatkina | Články / Reporty | 12.04.2018

Nebylo zase tak velkým překvapením, že MeetFactory měla brzo po ohlášení koncertu Young Fathers vyprodáno. Skotští vítězové Mercury Prize, kteří nedávno vydali třetí desku a o kterých se říká, že jsou jednou z nejlepších živých kapel současnosti, jsou prostě v kurzu. A ti, kteří si pořídili lístky s předstihem, si mohli vychutnat díky velikosti sálu mimořádně bezprostřední zážitek, tím spíš u tak výbušné kapely, jakou jsou Young Fathers.

Celá akce včetně předkapely se nesla v duchu svérázných elektronických samplů, živých bicí, vášnivého projevu a strhujícího nasazení. Před Young Fathers vystoupilo belgické trio WWWater, v jehož čele stojí černošská zpěvačka Charlotte Adigery. Ta dokázala šikovně spojit osmdesátkovou nostalgii a jemné vokály à la Solange s trochou rapování a twerku. Pozitivní a přátelská Adigery se zdála být z tak nadšených výkřiků příjemně překvapená, i když si to za působivé vystoupení a brilantní pěvecký výkon zasloužila.

fotografie z koncetu hledejte zde

Young Fathers nastoupili s kamennými tvářemi, aby to s výkřikem „What a time to be alive“ rázně rozjeli. Na pódiu, kromě excentrického bubeníka podobného Walteru Whiteovi z Perníkového táty, byli přítomní jen členové kapely. Každý z nich působil jiným dojmem, dohromady tvořili zvláštní harmonii. Alloysious Massaquoi ve velkém černém klobouku dával na odiv jemné melodické vokály, ladné pohyby a představoval i přes svou velkou postavu klid a eleganci. Bledý 'G' Hastings v pomačkané košili zlověstně řval do mikrofonu, díval se úkosem a působil chladně a démonicky. Kayus Bankole, nejdivočejší prvek, ztělesnil svým dechberoucím tancem a hlubokým hlasem jakousi smyslnou prvobytnost. Všichni neustále v pohybu, ať už v nekonečných tanečních kreacích nebo při bubnování. Pastva pro oči.

Těžko říct, jaká skladba zapůsobila nejvíc, radostné vzrušení neopouštělo MeetFactory po celou dobu. Zvláštní nadšení vyvolaly Only God Knows, písnička napsána pro pokračování filmu Trainspotting, úspěšný singl z nového alba In My View, ale i starší hit Get Up. V další napínavé přestávce mezi písničkami se Hastings zeptal: „Chcete, abychom odešli?“ a sálem to nesouhlasně zahučelo. „Chcete, abychom zůstali?“ Young Fathers ale už zahráli jen jednu skladbu a rychle zmizeli z pódia. Emotivní show utekla jako nic. Jako chvíle, která v paměti zůstane mnohem déle než stovky jiných vystoupení.

Info

Young Fathers (uk) + WWWater (be)
10. 4. 2018 MeetFactory, Praha

foto © Romana Kovácsová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace