Články / Reporty

Blízká setkání s Cessnou

Blízká setkání s Cessnou

Martin Řezníček | Články / Reporty | 24.09.2016

Slim Cessna a Jay Munly, dva frontmani formace Slim Cessna’s Auto Club (SCAC), se už potřetí představili na prknech Lucerna Music Baru. Na kapelu, o jejíž podmanivě uhrančivé show kolují mnohé zkazky, se přišlo podívat více než pět set lidí. Prostor dostali i domácí Tomáš Palucha, kteří zaujali nejenom gradujícími kytarovými kompozicemi nevokálních skladeb, ale také projekcí zneklidňujících filmových útržků.

SCAC nastoupili civilně a bez humbuku, což navodilo pocit neformální akce, který přetrval – a neformálnost definovala celý večer. Pověst kapely potvrdila hned první píseň Commandment 7, při níž Cessna i Munly sestoupili pod pódiu, aby se zblízka přivítali s publikem. Po punkovém úvodu přišla Jesus Is in My Body – My Body Has Let Me Down jako pádný argument, proč si skupiny nese kromě označení country punk také cejch gothic. Setlist byl standardní: porce skladeb ze zářijového alba The Commandments According to SCAC a průřez těch nejpopulárnějších hitů jako This Is How We Do Things in the Country nebo Cranston. Rychlý sled písní přerušila pouze opakovaná výměna strun autoharfy. Muzikanti nehledali recept, jak mezičas zaplnit, tak jen v tichosti počkali.

fotogalerie z koncertu zde

Munly a Cessna jsou vizuálně nesourodá dvojka (asketický maniak vs. kovbojský dandy), na pódiu se však skvěle doplňují a scény, kdy jeden drží druhého v náručí nebo ho nechává povstat z mrtvých, se vryjí do paměti. Sestupy do publika se opakovaly mnohokrát a vyvrcholily, když Munly donutil fanoušky okolo sebe pokleknout a pozvednou pravici, jako by přísahali a vyznávali se z víry v SCAC. Zážitek.

Nic nebylo tak vážně, jak by se zdálo, celý teátr naplňoval potemnělý humor. A smysl pro humor se ukazoval i při společných tanečcích nebo když samotný Cessna přidal love song For The Good Times Krise Kristoffersona (v čemž byl i kus nostalgie).

Kapela, která ráda připomíná, že přijela z Denveru v Coloradu, se do Česka určitě brzo vrátí, protože tu opět sklidila zasloužený aplaus. Klíčem k němu jsou neprvoplánové, ale chytlavé písně prosáklé tradiční poetikou severu Ameriky a neodolatelná show, doslova vtahující posluchače do epicentra zemětřesení jménem Slim Cessna’s Auto Club.

druhou fotogalerii najdete tady

Info

Slim Cessna’s Auto Club (us), Tomáš Palucha
22. 9. 2016, Lucerna Music Bar, Praha

foto © Romana Kovácsová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nejlepší texty Full Moonu 2024: To, co léčí (Sonic Herbalism)

Alžběta Sadílková 31.01.2025

Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…

CTM I: Večery v krematoriu

Vojta Chmelík 29.01.2025

Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Návrat k primárním pudům (AfrikaBurn)

Kristina Kratochvilová 29.01.2025

Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Venite a casa! (Hudební scéna v Buenos Aires)

Krištof Budke 27.01.2025

Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Děti, které nesměly dospět (Disneyho dětské hvězdy)

Julia Pátá 27.01.2025

Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace