Martin Řezníček | Články / Reporty | 24.09.2016
Slim Cessna a Jay Munly, dva frontmani formace Slim Cessna’s Auto Club (SCAC), se už potřetí představili na prknech Lucerna Music Baru. Na kapelu, o jejíž podmanivě uhrančivé show kolují mnohé zkazky, se přišlo podívat více než pět set lidí. Prostor dostali i domácí Tomáš Palucha, kteří zaujali nejenom gradujícími kytarovými kompozicemi nevokálních skladeb, ale také projekcí zneklidňujících filmových útržků.
SCAC nastoupili civilně a bez humbuku, což navodilo pocit neformální akce, který přetrval – a neformálnost definovala celý večer. Pověst kapely potvrdila hned první píseň Commandment 7, při níž Cessna i Munly sestoupili pod pódiu, aby se zblízka přivítali s publikem. Po punkovém úvodu přišla Jesus Is in My Body – My Body Has Let Me Down jako pádný argument, proč si skupiny nese kromě označení country punk také cejch gothic. Setlist byl standardní: porce skladeb ze zářijového alba The Commandments According to SCAC a průřez těch nejpopulárnějších hitů jako This Is How We Do Things in the Country nebo Cranston. Rychlý sled písní přerušila pouze opakovaná výměna strun autoharfy. Muzikanti nehledali recept, jak mezičas zaplnit, tak jen v tichosti počkali.
fotogalerie z koncertu zde
Munly a Cessna jsou vizuálně nesourodá dvojka (asketický maniak vs. kovbojský dandy), na pódiu se však skvěle doplňují a scény, kdy jeden drží druhého v náručí nebo ho nechává povstat z mrtvých, se vryjí do paměti. Sestupy do publika se opakovaly mnohokrát a vyvrcholily, když Munly donutil fanoušky okolo sebe pokleknout a pozvednou pravici, jako by přísahali a vyznávali se z víry v SCAC. Zážitek.
Nic nebylo tak vážně, jak by se zdálo, celý teátr naplňoval potemnělý humor. A smysl pro humor se ukazoval i při společných tanečcích nebo když samotný Cessna přidal love song For The Good Times Krise Kristoffersona (v čemž byl i kus nostalgie).
Kapela, která ráda připomíná, že přijela z Denveru v Coloradu, se do Česka určitě brzo vrátí, protože tu opět sklidila zasloužený aplaus. Klíčem k němu jsou neprvoplánové, ale chytlavé písně prosáklé tradiční poetikou severu Ameriky a neodolatelná show, doslova vtahující posluchače do epicentra zemětřesení jménem Slim Cessna’s Auto Club.
druhou fotogalerii najdete tady
Slim Cessna’s Auto Club (us), Tomáš Palucha
22. 9. 2016, Lucerna Music Bar, Praha
foto © Romana Kovácsová
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.