Jakub Šíma | Články / Reporty | 24.01.2014
Společné album Evidence a Alchemista je jednou z těch skutečností, o kterých každý ví, že k nim jednou prostě musí dojít. A taky že jo. Jejich spolupráce nenese označení Step Brothers náhodou. V roce 2001 vydali Dilated Peoples (kterých je Evidence členem) album Expansion Team, na kterém nechyběl track Live on Stage. Ten se o několik let později objevil na soundtracku k filmu Step Brothers s Willem Ferrellem. Vodítko první.
Druhé je daleko podstatnější. Ev s Alchemistem spolu vyrůstali a jejich cesty tak byly vzájemně zkříženy ještě dříve, než se vrhli do hry zvané rap. Ostatně při nahrávání v Alchemistově domě údajně panovala velmi uvolněná atmosféra a hosté se na desku dostali tak, že se stavili na návštěvu. Společné album Lord Steppington předjímal zveřejněný tracklist a originální semišový obal. Release date byl stanoven na 21. ledna, tedy na datum pražského koncertu. Očekávání tak nebyla upnuta jen k pódiové spolupráci starých známých, ale hlavně k prvnímu představení nového materiálu, s nímž měla Praha tu čest ve světové premiéře.
Kalifornská dvojka byla toho večera na line-upu osamocena, a tak si dala trochu načas. Chvíli po desáté Evidence nenápadně, bez cavyků vyšel na pódium a nevlastní bratr Alchemist jej zanedlouho následoval. Pod kšilty přesně vsazenými do čela sledovala příjemně početné publikum čtveřice profesionálně přivřených očí. První ruce letěly rychle ke stropu a Ev se po stagi potuloval s typickými gesty pódiového vizionáře. Dominantní basy Alchemistových beatů duněly prostorem, který byl v tu dobu už zaplněn hutným kouřem kvalitní marihuany. Tu si neodpustili ani Ev & Al, kteří si zároveň nemohli vynachválit chuť Prazdroje a z lahví ho pravidelně upíjeli vydatnými doušky. Vše bylo, jak má být. V setlistu podle očekávání nefigurovala jen současná novinka, ale došlo i na několik položek z Evidencových sólovek a samozřejmě na Dilated Peoples, kterým Alchemist produkoval více než jeden klasický zářez. Alchemist se zhruba v polovině show postavil za gramofony, aby se za nimi se svou nevelkou postavou takřka ztratil, a předvedl ne zrovna přesvědčivou DJskou vložku. Fanoušci celý večer s chutí reagovali, a přestože se místy komunikace s pódiem nedařila, jindy a až překvapivě často doplňovali texty tracků. Ev přezdívaný Mr. Slow Flow neuspěchaně, ale přesně sázel rýmy, zatímco Alchemist byl jako rapper přeci jen méně přesvědčivější. Ovšem vzájemná chemie fungovala dobře a ze vzájemného hecování nakonec vyplynul Evidencův stage dive, zatímco Alchemist se ke svému údajně prvnímu stále neodhodlal. Po pětasedmdesáti minutách rapové masáže byla show u konce. Pak se ke slovu dostalo podepisování různých hudebních nosičů a především nového alba, kterého se na místě prodalo solidních osmdesát kousků.
Vystoupení, stejně jako album, nebylo opulentní ani velkolepé. Nebylo ani dokonalé, ale rozhodně bylo přesné, výživné a velmi přátelské. Stejně jako celý večer. Tenhle přístup neomrzí.
Evidence & Alchemist (usa)
21. 1. 2014, Lucerna Music Bar, Praha
foto © kurabeznohy
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.