Martin Řezníček | Články / Reporty | 31.10.2016
Slovenští Korben Dallas jezdí do Česka poměrně často, naposledy zahráli v rámci projektu David Koller & Friends v Hluboké nad Vltavou a mihli se i na oslavě nedožitých 80. narozenin Václava Havala na Václavském náměstí. Do pražského Paláce Akropolis si pozvali nezvyklého hosta – dívčí sbor Cambiar la Músika, taktéž ze Slovenska.
Osmnáct pěvkyň s věnci ve vlasech, oděných do bílých sukní a červených a žlutých trik, dokázalo na třicet minut publikum plně zaujmout směsicí tradičních slovenských, ale i moldavských a indonéských melodií. Jejich originální značkou je kombinace ženskosti a neobvykle expresivních prvků, což se projevilo především v písní s energickou choreografii připomínající haku (maorský bojový tanec).
„A búšia, búšia a búšia…,” nastoupila s písní Pokušenia trojice mužů v černém. (Sboristky se mezitím rozpustily v publiku, aby sledovaly jejich koncert.) A kapela do nástrojů chvílemi opravdu bušila, např. v mezihře Bolo nebolo, div že neopadávala omítka. Stejně silný zážitek přinesl i cover Chci zas v tobě spát, v níž frontman Juraj Benetin předvedl celý svůj rozsah, nebo velkolepý Sen, zazpívaný s Anetou Langerovou. Mistrovství Korben Dallas se ale stejnou měrou projevilo v niternějších baladách, příkladem budiž láskyplně zazpívané skladby Ľahká či Otec, při nichž nejednomu fanouškovi přeběhl mráz po zádech a okouzlený výraz po tváři.
Ne vždy se sluší komentovat hudebníkovo vzezření. Avšak při pohledu na frontmanovy dva metry, silné paže a býčí šíji, které se s mohutným hlubokým hlasem spojují v působivý obraz něžného dřevorubce, se tomu člověk neubrání. Juraj Benetin navíc si získával sympatie svými glosami: „Tuto píseň jsme měli na setlistu dlouho jako druhý přídavek. Proto jsme ji taky víc jak rok a půl nehráli.“
Oproti studiových nahrávkám byly živé aranže chudší (pouze kytara, basa a bicí), tato nevýhoda byla ovšem bohatě kompenzována energií muzikantů a zesílením základního tria nástrojů. Vrcholem byla skladba Za sklom secvičená se sborem; kooperace poněkud okoukaná, na druhou stranu není tak časté, aby sboristky odzpívaly celou původně instrumentální předehru a figurovaly nejen jako melodický, ale i rytmický element.
Korben Dallas (sk), Cambiar la Música (sk)
29. 10. 2016, Palác Akropolis, Praha
foto © Lucie Levá (iREPORT)
Krištof Budke 27.01.2025
Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.
Julia Pátá 27.01.2025
Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.