Anna Pleslová | Články / Reporty | 26.07.2013
Já s lístkem na stání hledala vchod číslo pět. Stadion se nepochopitelně nedal obejít celý dokola, takže jsem díky pořadatelům absolvovala několikerou cestu tam a zpátky, než jsem se dostala ke svému vstupu. Příště možná pojedu na Depešáky do Indie, tam budou mít organizaci určitě lepší. Stihla jsem to, zrovna když začínala předkapela Chvrches. Skotská fresh elektropopová formace byla zjevně potěšena, že může předskakovat svým vzorům, i když holčičí projev zpěvačky Lauren Mayberry čtyřicátníky s pivem moc neroztančil. Kvůli problému s odposlechem stihli zahrát jen pár písní a už se museli pakovat.
Depeche Mode přišli na čas a klasicky začali songem z nového alba, vybrali Welcome to My World a hned pak další novinku Angel. Příliš jasné počasí byl nakonec kámen úrazu pomalého a táhnoucího se začátku, takhle se správná atmoška vytvořit nedá. Když se řekne koncert Depeche Mode, tak si sluníčko asi nepředstavíte. Diváci se zdáli utlumení vedrem a jen pomalu se rozhoupávali, roztleskat se jim podařilo u klasiky Walking in My Shoes. Následovalo střídání pomalejších songů s těmi rytmičtějšími. Mnoho z nich si muzikanti upravili, zjednodušili nebo přidali víc soulu, a i když chápu, že je nebaví hrát pořád ty samé hity, nové úpravy nejsou moc šťastné. Jarda z Lomnice chce klasiku, co má doma na elpíčkách, a v tomhle se trochu ztrácí.
Větší emoční zapojení diváků přišlo až se setem Martina Gorea, který měl ten den narozeniny, fanoušci si pro něj připravili překvapení v podobě stovek transparentů "Happy B-day Martin". A Gore děkoval se skleněnýma očima, než se vrátil Dave Gahan, aby to zase rozproudil várkou rychlejších pecek. Kroutil se u mikrofonu tak, že slovo sexy se zdá být nedostatečné. Propocených vestiček stihl vystřídat několik, což bylo přímo úměrné živelnosti i délce setu. Po Personal Jesus a Goodbye se zdálo, že už se bude končit, ale neúnavní padesátníci se vrátili, aby přidali další pět songů, z nichž nejvíc zapůsobila Never Let Me Down Again. Když celý stadion mává synchronizovaně rukama, má to sakra sílu.
A to navzdory tomu, že mě jejich včerejší vystoupení bavilo méně než to před čtyřmi roky. Možná díky utahanějším kouskům z nového alba a celkově pomalejšímu ladění setlistu, i když na druhou stranu stále převažovaly pasáže, kdy si říkáte, že to všechno má svůj jasný, temný smysl.
Depeche Mode (uk)
23.7.2013, Synot Tip aréna, Praha
foto © Andrea Petrovičová
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.