Články / Reporty

Double Denim and My Woman (Alex Cameron/Angel Olsen)

Double Denim and My Woman (Alex Cameron/Angel Olsen)

Jakub Béreš | Články / Reporty | 31.05.2017

Skoro to vypadá jako by indie písničkářství drželi poslední rok nad vodou hlavně ženy. Loňské výroční žebříčky totiž ovládly dvě zpěvačky, která se každá po svém vypořádávala se svou identitou. Po překvapivě našláplé desce Puberty 2 od mladšího objevu Mitski, jež z pozice asijské ženy zpívala o pocitu osamocení na bílé mužské indie scéně, se s třetí deskou vytáhla i známější Angel Olsen, která si na novince My Woman sáhla ještě hlouběji do svého nitra, aby z něj vytáhla upřímnou výpověď o svých pochybnostech.

To tvorba Alexe Camerona, který americkou písničkářku doprovází na jejím evropském turné, zní na první poslech bezstarostně a uvolněně. Pod dlouhými, dozadu přehozenými blond vlasy a ležérním lázeňským double denimem se ovšem schovávaly citlivé písně, které nezamaskovaly ani zpěvákovy taneční kreace balancující na hraně divadelní performance. Cameronovu pravou povahu postupně odhaloval jeho chvějivý baryton, který kontrastoval s rozvernými melodiemi, když v osobnějších částech písní ztrácel na suverénnosti. Ze sebejistého baviče, který se projevoval v tanečních skladbách jako She’s Mine nebo Mongrel, kdy se excentrický showman mohl spolehnout na chytlavé synťáky nebo saxofonistu, se tak chvílemi stával starostlivý písničkář.

To Angela Olsen z žádné role nevypadávala, protože během celé show ani žádnou nehrála. A díky své civilnosti se z indie hvězdy postupně stávala stará známá, která skrze písně přijela svým přátelům povídat o tom, co se jí od posledně přihodilo v životě. Do rozpačité situace se dostala jen na začátku koncertu, kdy její kolegové řešili technické problémy. Po dlouhém čekaní si lehce rozcuchaná zpěvačka získala diváky na svoji stranou chytlavým singlem Shut Up Kiss Me, který je nakrátko rozhýbal.

fotogalerie z koncertu tady

Oproti koncertu Mitski, který proběhl taktéž v MeetFactory začátkem roku, byly ten večer rychlejší kousky v menšině. Ostatně pomalejší procítěná poloha, v níž naplno vynikl nakřáplý hlas, sedla Olsen mnohem více. Nejsilněji tedy zapůsobily melancholické skladby s nádechem letní nostalgie z aktuální desky My Woman jako Sister nebo Never Be Mine. Jindy vítaní členové kapely se během nich stáhli do pozadí, aby nechali naplno zazářit hvězdu večera, která se z bílého světelného kuželu s lehkostí sobě vlastní zarývala posluchačům pod kůži hluběji, než by si možná sami přáli.

Info

Angel Olsen (us) + Alex Cameron (au)
29. 5. 2017 MeetFactory, Praha

foto © Tereza Kunderová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace