redakce | Články / Rozhovory | 25.10.2018
Pražský label Red for Colour Blind se zaměřuje na současnou experimentální scénu tu více, tu méně se dotýkající elektronických post-proudů a zastřešuje jména jako Lightning Glove, Dizzcock, Dzurillah, Freddy Ruppert, Mista Sick, White Wigwam a další. Během sedmi let na patnáct nahrávek na nejrůznějších ne-nosičích, kolaborace s KLaNGundKRaCH v návalech aktivit i zdánlivé nečinnosti. Aktuální zprávy, výhledy i rozhledy do stran.
CO NOVÉHO
Letošní rok je pro nás ve znamení dvou releasů. Vydání kazety Long Time Vacant od nám hodně blízkého manchesterského projektu Dwellings bylo vyústěním dlouhodobé synchronicity a taky spoluprací v pravém slova smyslu: do procesu i výběru tracků jsme zasahovali a Dwellings se nakonec svým zvukem ocitl přesně na rozhraní, které je pro RED výchozím bodem: stíny oldschool rave žánrů jako gabba, techno v industriální mutaci a halucinogenní opakování. A před pár dny došlo na dlouho připravované EP Territorio mexického producenta Mock the Zuma. Ten je spjatý s futuristickým pojetím bass music a zejména s počátky dnes už mezinárodně etablovaného kolektivu N.A.A.F.I. (No Ambition and Fuck-all Interest) pocházejícího z Mexico City. V jednom z nejnásilnějších mexických měst Mock the Zuma stále tvoří a hledá i vizuální materiál pro svoje videa, jako třeba pro track Octanjee, kde zahostoval rapper Jamez Manuel z chilského dua Zonora Point, nebo pro 360 stupňové video k titulní skladbě aktuálního EP. Po jeho debutu Gauss na N.A.F.F.I. (2016) se Dizzcockovi podařilo navázat s ním kontakt a výsledkem jsou nejen čtyři nové tracky a zmíněné video od Reality Congress, ale taky pět remixů, z nichž je namístě vyzdvihnout zástupce zdejší post-club scény: Enchanted Lands z Genot Centre svým remixovým debutem rozpracovala teritorium mírně nadtropického deštného skleníku, Bílej kluk z BCAA crew ((s)ad)diktuje své hybridní r’n’b do rytmu stejného tracku a jeden z klíčových hybatelů pražského kolektivu Wrong Trauma rozsekal více méně celé EPko club bangerem, který už tak zfetovanému tracku No. 540 injektoval zlý puls z docukávajícího se těla Death Grips.
CO CHYSTÁME
Jak známo, Red for Colour Blind je label, který nepracuje kontinuálně, ale ve vlnách (nebo křečích). Všichni se v prvé řadě věnujeme vlastním věcem, kromě nejrůznějších “to be continued” aktivit Lightning Glove a djsetů Dzurillah pod hlavičkou kolektivu Blazing Bullets jsou asi nejvíc vidět sólové desky Dizzcocka. Právě v těchhle dnech mu vychází u spřízněných Baba Vanga kazeta Unreal (stejně jako Territorio se skvělým vizuálem od Reality Congress), takže zbytek roku bude určitě zároveň “unreal” a “irrelevant”. A co se týče 2019, chceme pokračovat v modelu kratších EP doprovázených remixy a reworky. V jednání už jsou dva projekty, jejichž jména zatím nezveřejníme - budou sice na labelu nová, ale toho, kdo nás sleduje, jejich výběr určitě nepřekvapí. Naznačit můžeme ambivalentní přístup k technu a post-clubově excesivní flow.
CO VIDÍM A SLYŠÍM JINDE
Už nějakou dobu sledujeme aktivity BCAA system. Spoluprací s Reality Congress na našem posledním releasu Mock the Zuma naše kolektivy poprvé spojily síly a doufáme, že se něco takového bude opakovat i do budoucna. Sledujeme především každý krok Evy01 a Bílýho kluka, jejichž hudba patří k unikátům nejen na zdejší scéně. Hodně povedený release od Kagami Smile. vydal tuzemský blog/label Gin&Platonic. Z hudebně nám nejbližší britské techno industriální subkultury teď můžem více méně cokoli od dua Giant Swan nebo jejich poloviny Mun Sing. Od roku 2014, kdy jsme se potkali na jedné akci v Bristolu, se z jejich noisu prodíralo na povrch čím dál víc rytmických věcí, až k letošním dvěma EP na labelech Mannequin a Whities. A na závěr se hodí něco z posledních tělesně očistných objevů: Exploited Body nebo Prison Religion a jejich remixová deska na Halcyon Veil se skvělýma předělávkama od Bonaventure, Swan Meat, Rabit nebo Endgame.
Red for Colour Blind
fb vydavatelství
Libor Galia 12.12.2024
Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.
Jiří V. Matýsek 09.12.2024
Se sdílným švédským jazzovým kytaristou jsme zapadli do jedné z hospod v centru Brna. Diskuze nad typicky českým gulášem se ubírala po unikátních cestičkách.
Abbé 04.12.2024
Členové 1914 vystupují pod smyšlenými identitami vojáků, včetně služebního zařazení. Rozhovor.
Libor Galia 26.11.2024
Torr, Axonbody. Settings. O spolupráci, vzniku alba i názvu je následující rozhovor. Křest hned.
Abbé 06.11.2024
Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.
Mariia Smirnova 03.11.2024
V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.
Klára Řepková 23.10.2024
Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.
Banán 09.10.2024
Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.
Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024
Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.
Abbé 03.10.2024
Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…