Články / Reporty

Elity a katarze (August Burns Red & co.)

Elity a katarze (August Burns Red & co.)

Dominik Polívka | Články / Reporty | 27.11.2018

Večerem tvrdých kytar a hutných kopáků provedla trojice kapel, kterou pojí masivní breakdowny a pekelné vokály. Subkulturní příslušnost barevných tetování, vypraných Vans a nažehleného merche s výraznými nápisy byla k vidění v okruhu dvou kilometrů od Paláce Akropolis. Na programu večera stálice August Burns Red, nováčci Wage War a francouzští Betraying the Martyrs, prokládající podladěné kytary klávesovými melodiemi.

Začali šestičlenní Betraying the Martyrs se svou choreografickou show, které nechybělo společné poskakování i hutné dupačky. Stage jim byla malá, a to nejen díky množství členů, ale taky kvůli připravené bicí soustavě pro hvězdy večera. Úsměvný headbanging s klávesy u pasu Victora Guilleta, plnícího navíc roli vokalisty, maskoval nedostatek místa znamenitě. Bohužel zvuk byl přebasovaný a klávesové pasáže spolu s hlavním vokálem se ztrácely v mohutných blastbeatech a ječících kytarách. Symfonický přívlastek, který si kapela na hranici metalcoru a deathcoru připisuje, tak nebyl k nalezení.

U amerických kolegů Wage War byl zvuk bez problémů. Vyvážené nástroje a silné řevy zpěváka Britona Bonda, a to jak ve vyšších, tak nižších polohách, zněly srozumitelně a neubírali si prostoru. Floridská pětice přivezla druhé album Deadweight a hity Stitch nebo Gravity zazněly v půlhodinovém setu plném rytmických ztlumení a předvídatelných, leč účinných zlomů střídajících svižná tempa, jež rozhýbaly první circle pity. Skučivé kytarové melodie a vydařené čisté zpěvy vyvažovaly drtivé groovy. Údernost a hravost však celkově převážila jednoduché struktury skladeb.

August Burns Red, udávající směr melodického metalcoru už od prvního alba Thrill Seeker (2005), nepotřebují dlouhého představování a se stejným přístup se pustila do koncertu. Energická smršť s precizní technikou každého člena a skvělý, nepřepálený zvuk, který drtil publikum. To neotálelo a spustilo divoký mosh. Kulometná dvoušlapka s basou a rytmickou kytarou střílely šťavnaté riffy s progresivními vyhrávkami. Tappingový maraton hlavního kytaristy JB Brubakera vytvářel výrazná melodická sóla, která vybarvovala nálady písní. Složitější struktury a dynamické proměny leckdy mátly publikum a pokusy o zachycení rytmu. Holohlavý zpěvák Jake Luhrs s neutuchající energií umocňoval intenzitu a monumentálnost brutálních zvukových vírů svým typickým high pitched screamem. Kromě starých a nových písní z posledního alba Phantom Anthem došlo i na vánoční přídavek v podobě instrumentální skladby Winter Wilderness ze stejnojmenného EP a bubenického sóla Matta Greinera.

Přes veškerou technickou zručnost, kreativitu a unifikovanou bezchybnost chyběly setu i večeru emoce, které se tak nějak ztratily v dokonalé show. Esence špinavosti, soudržnosti a upřímnosti, na kterém metalcore stojí, byly těžko k nalezení. Set elit a prázdných katarzí.

Info

August Burns Red (us) + Wage War (us) + Betraying the Martyrs (fr)
25. 11. 2018 Palác Akropolis, Praha

foto © archiv August Burns Red

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace