Ondřej Pěkný | Články / Reporty | 21.10.2023
Letím nocí po mostě ke Štvanici, na sobě fake černý kožich. Nejsem zrovna raver, ale vystoupení Coucou Chloe na Creepy Teepee 2017 mi učarovalo, a když jsem viděl, že jí Heartnoize dělají koncert v Praze… Před Fuchsem postává pár dalších lidí ve fakeových kožešinách, další v „urban outfitech“, pak i civilněji oblečení, v úhrnu míří ladění do černa. Procházíme červeným závěsem dovnitř, první set začíná souběžně s dveřmi.
Housewife 9 je spojován, jako i Coucou Chloe, s kategorií dekonstruované klubové hudby. Působí to funkčně, eklekticky, zároveň to pořád odpovídá mému ponětí o klasické konstrukci tanečních žánrů. Slyším třeba grime, sample P Moneyho. Kde a jaká je tu dekonstrukce? Po čase zaznamenám v rytmu náznak konfliktu. Průběžně se aktualizující rytmická odbočka způsobuje disruptivní vstup, jako kdyby někdo klepal na dveře. Úvaha o ukázkách dílčího uvolňování konstrukce ve mně nenachází konstruktivní výstup, a tak to stačí. První set končí, jsem venku na cigaretě.
Dělám chybu a míjím se s druhým setem, Sim0ne. Vadim Petrov k němu řekl: půlhodina je málo, trance remixy polozapomenutých Y2K hitovek, diskotéka na dětském táboře, čekání a dočkání se virální hitovky, remixu Say Yes to Heaven od Lany del Rey. Jásot. Třetí set, NobodyListen. Kdo je obeznámen s jeho sérií akcí Addict, nemusí být překvapen tím, že Coucou Chloe zná a že je schopen se do pozice jejího supportu „nominovat sám“. Jeho set je tvrdší, ráznější, techno, působí při něm velmi charismaticky, pod světlem malé lampičky září prsteny na jeho rukou.
fotogalerii z koncertu najdete tady
Koncert Coucou Chloe před šesti lety byl fascinující směsí, která v intenzivním vedru klubu hypnotizovala rytmem a charakteristickou zastřeností, spojovala v sobě vřelost a smyslnost s chladem a distancovaností. Specifičnost, díky které se v následujících letech její hudba stala, mimo jiné, oblíbenou volbou i na módních přehlídkách. Současná Chloe působí jako věrohodné, sebevědomější rozvinutí tehdejšího temperamentu. Něco distancovanosti se změnilo ve prospěch aktivnější komunikace s publikem.
Vedle „narkotičnosti“ starší tvorby (EP Erika Jane) nyní výrazněji vystupují nové energičtější skladby. V některých (/na novém albu Fever Dream) jsou tvrdší beaty, skladby se stávají sevřenějšími. Překlání se víc k formě, kterou někteří nazývají „avantgardní pop“. Chloe na podkladu zastřeného vokálu i křičí („Let it go!“), což na nahrávkách není a tracky se tím ozvláštňují. Ona smyslnost nachází větší výraz ve fyzické stage presence, ale není vulgární, nebo pokud přece trochu, pak říkám distancovaně. Velká, vřelá party.
Coucou Chloe (fr) + Housewife 9 (fr) + Sim0ne (uk) + NobodyListen
18. 10. 2023 Fuchs2, Praha
foto © Lucia Banáková
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.