Články / Reporty

Instrumentální smršť Hidden Orchestra

Instrumentální smršť Hidden Orchestra

Veronika Wohlrabová | Články / Reporty | 28.11.2017

Šumění vody, zpěv ptáků, vyrázné perkuse a bicí, něžné housle, piano a elektronika. Po téměř dvou letech dorazil do pražského Lucerna Music Baru instrumentální ansámbl Hidden Orchestra.

S mírným zpožděním vystoupila namísto předkapely sólově skladatelka/pianistka a houslistka Poppy Ackroyd. Jejímu minimalistickému vystoupení za křídlem klavíru v podobě dvacetiminutového setu dominoval před dvěma týdny vydaný singl Trains z poslední desky Sketches. Ackroyd při hře na klavír doprovázely promítané animace – podobně jako její skladby sice abstraktní, ale dokreslující téma skladby. Technický zádrhel nastal u písně Feathers, kde se animace zastavila. Kdo by si ale chyby všiml, kdyby na ni neupozornila sama Ackroyd? Dodala, že je to velká škoda a že doporučuje, aby diváci navštívili její vystoupení znovu. Nakonec... proč ne?

Po kratičké pauze už nastoupil i zbytek "orchestru". Pražský koncert, součást letošní tour nesoucí název nejnovějšího alba Dawn Chorus, předznamenával setlist složený právě z něj a remixů. Ovšem hned druhým trackem Dust s nezaměnitelnými dramatickými houslovými prvky z debutu Night Walks potěšil i skalní fanoušky a dal příslib starších skladeb. Z prvních alb pak zazněla mimojiné Antiphone či 5 Steps, na které se při nahrávání ve studiu podílelo i české uskupení Clarinet Factory.

Večeru však dominovaly skladby z aktuálního Down Chorus. Hudbu vkusně doprovázela projekce naživo snímaných videí či krátké videosekvence podtrhující přírodní prvky, které jsou výraznější než kdy dřív. Představitelem těchto kompozic je Wingbeats, během koncertu obohacena o černobílé videozáběry z Islandu. Živě, jako pátý člen orchestru, se o vizualizace přímo na pódiu staral Tom Lumen. Vrcholem vystoupení byla rázná Serpentine, kde se mohli naplno předvést oba naproti sobě sedící bubeníci – Jamie Graham a Tim Lane. Ti sváděli během těch pár minut lítý boj bez vítěze.

Jakkoliv vystoupení Hidden Orchestra může působit na první pohled jako jam session s fanoušky, bylo patrné jak se každý člen soustředí na to, co hrají ostatní. Vzadu za zmíněnou trojčlenkou stál nenápadný dirigent ovládající elektroniku a basu Joe Acheson. Ten během večera nejednou zmínil koncertní klišé, totiž jak rádi hrají v Praze – po téměř dvouhodinovém fantastickém vystoupení mu to celý sál snad i uvěřil.

Info

Hidden Orchestra (uk)
26. 11. 2017 Lucerna Music Bar, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Zažehnout plamen (Jazz Goes To Town, 2024)

Veronika Miksová 17.10.2024

Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.

V úkrytu zvuku (A Place to Bury Strangers)

Martin Šmíd 16.10.2024

Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace