Články / Rozhovory

Jakub (Stoned To Death): Label je čím dál větší nutnost

Jakub (Stoned To Death): Label je čím dál větší nutnost

Richard Kutěj | Články / Rozhovory | 03.06.2016

Stoned To Death je další z labelů, které se nemíní omezovat hudebními styly. V hlavní roli je tady kazeta a na ní kytarové instrumentální hry, elektonický pop i mimozemsky znějící experimenty. Radost, štěstí, přátelství a respekt ke všem vydávaným projektům a kapelám. To je to, oč tu v první řadě běží. Sympatický label se nebrání ani spolupráci s jinými vydavatelstvími a chystá se najet na vinyly. O tom všem v dalším díle našeho seriálu rozpráví šéf Stoned To Death Jakub.

Proč mít v době, kdy lidi stále méně kupují klasické nosiče a nejsou ani příliš ochotni kupovat si hudbu z placených downloadů, label? Proč provozujete ten svůj?
Radost. Štěstí. Přátelství.

Myslíš, že přijde čas, kdy labely zaniknou a hudbu si budou vydávat kapely samy s tím, že naprostá většina produkce bude na internetu?
Nemyslim si to vůbec. Podle mě nadšení z toho, že můžeš mít horu dat už zaniklo asi dekádu zpátky. Já osobně si hudbu chci spojit s něčim fyzickym, pokud mám možnost, tak u věcí, které mám skutečně rád, chci i nosič. Poslech hudby z ipodu nebo itunes je pro mě nutnost v momentě, kdy nemůžu používat gramofon nebo kazeťák.

A ne, nemyslim si, že labely zaniknou a kapely si budou všechno vydávat samy. Naopak – label je čím dál větší nutnost. Dělat muziku a nahrávat ji a někde ji zveřejňovat je právě teď nejsnadnější, jak jen to kdy mohlo být. Internetová doba si vyžaduje čím dál větší porci roztěkaný pozornosti, všude máš spoustu novinek, tracků, novejch releasů – potřebuješ label, nebo dejme tomu nějakej kolektiv, něco, s čim si to budeš asociovat a vytřídíš si tu informaci (anebo třeba bloggera, co tohle zvládne za tebe). Díky labelu se to může snadněji dostat k potenciálnímu posluchači. Samozřejmě taky třeba můžeš jít na soundcloud a vyhledat si tag #furnituremusic a proposlouchat se všim, co ti to nabídne, pokud na to máš čas. Moje domněnka je, že většina lidí na tohle čas nemá. Proto label.


Jaký je u vás poměr vinyly/CD/kazety? Měnil se v průběhu let? A pokud klasické nosiče ani nevydáváte a děláte jen downloady, proč a jaký to má pro label význam?
Zatím 100% kazety. Vinyly jsou v dohlednu, chystáme něco pro Indii, Sítě, jeden mocnej punkovej split, kterej podle mě nikdy nevyjde, a v kooperaci se Silver Rocket vydáme posmrtně nahrávku táborských C.

Jak se labelu vedlo v roce 2015 a co všechno jste vydali?
"Úspěch" Stone to Death je ovlivňovanej přímo úměrným vkladem energie, loni to bylo tedy celkem fajn. Vyšla třeba kompilace Crooked to Death vol. I (kolaborace se přesahovým skate časákem Crook), split Prosoxi Skylos / Mai Mai Mai, split India / Kidney Trauma, drone kazeta Vac Da Hawk (Vašek Havelka), debut synťákového mága Mollyho, kolekce ep a rarit od Prodavač, darkfolkové duo Julinko... jo a hlavně italské trio Hobocombo a jejich moondogovská homáž Moondog's 99 Step Sequencer.

Co chystáte nebo jste už vydali letos?
Tak letos vyšla zatím double MC kolekce košického génia Džumelce a split Hlinomaz / Enten og Eller, což byl taky epitaf pro obě kapely, neboť se hned po dvojici křtů rozpadly. A dále chystáme spoustu super věcí: nové ep Tomáš Palucha už vyšlo, a to 8. března, a jmenuje se Kámen Mudrců. A v přípravě je např. Commando Revisited kompilace, Crooked to Death vol. II, Barry London, další Molly, repress Jah Division, split Vont/Ghettoblaster, Diamondline (ex Peleton, ex Tempelhof), kolaborační nahrávka Lynna Wrighta a Algise Kizyse, nový kraut ep Purling Hiss a kolekce všech ep/lp Black Tar Jesus. Strašně dlouho taky sedim na kazetách Holydrug Couple, Father Murphy a Tin Horses, akorát k nim nemám obaly, nicméně ten den přijde.


Která z vámi vydaných desek je ti nejbližší, pokud se to dá říct?
To ti bohužel neřeknu, všechny věci, co vyšly na StD jsem vydal na základě nějaké přátelské známosti, která často koresponduje s vysokým respektem k umělecké tvorbě dotyčných. Takže nejblíž v tomhle ohledu je mi prakticky všechno. Nerad bych taky něco upřednosťnoval, navíc mám sklerózu a zítra bych si vzpomněl, že to je úplně jinak.


Sleduješ produkci dalších českých labelů? Máš mezi nimi nějaký oblíbený? Funguje na tak malém písečku něco jako řevnivost?
Ano, sleduju velice a pravidelně tvorbu labelů jako NAAB!, Obsedante!, Polí5, LOM, Signals from Arkhaim, Meteorismo, BabaVanga, Genot Centre, bukko, Minority Records, Silver Rocket, Tapety, Blood in The Boat, Redforcolourblind, AnalogFreaks a řady dalších. Velmi intenzivně pak vnímám spirituální sílu sdružení TJ Praha a Ostinato. Řevnivost mě nezajímá, je naprosto zbytečná. Na tak "malém písečku", kterým Čechy bez pochyb jsou, mi je jakákoliv cizí vydavatelská, promotérská a muzikantská aktivita nekonečnou inspirací a hnacím motorem k tomu, abych sám něco dělal. Takže děkuji.

3 české a 3 zahraniční desky roku 2015?
The Jelly Belly – This Aint No (Deadread)
Nachtantte – s/t (Naab)
Pavel Hrubý a Dušan Černák – Panoptikon (Signals from Arkhaim)
B4 – Die Mitternachtamaus (Polí 5)

Diat – Positive Energy (Iron Lung)
Lay Llamas – Ostro (Rocket Recordings)
Destruction Unit – Negative Feedback Resistor (Sacred Bones)

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Czech Metal Studies: Metal se dá zkoumat

Abbé 06.11.2024

Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.

David Boháč (NOC6): Klubovnu nám svěřili na dva roky

Mariia Smirnova 03.11.2024

V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.

Jim Luijten, Micha Zaat (Tramhaus): Utéct hned na začátku

Klára Řepková 23.10.2024

Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.

Brendan Canty (The Messthetics): Hraní naživo je nejlepší balzám na nafouklé ego

Banán 09.10.2024

Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.

Rasťo Rusnák (Kolowrat): Nové piesne vznikali pomaly

Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024

Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.

Red Fang: Pivo a bulšit

Abbé 03.10.2024

Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…

Jakub Nový (Prague Music Week): Velkou mezeru vidím ve vzdělávání

redakce 30.09.2024

Akce rovněž nabídne příležitosti pro networking mezi umělci a profesionály a představí veletrh s firmami z hudebního sektoru. Programový ředitel nám o tom řekl více.

Midirama (Fuchs2): Musí tam být oheň!

Libor Galia 26.09.2024

Jeden z nových bookerů pražského Fuchs2 je DJ s více než dvacetiletou historií, který se před několika lety stal i producentem. Set v kolumbijském lochu?

Mikuláš Svoboda (HYB4): Přivézt Sungazer je splněný sen

Mariia Smirnova 24.09.2024

Dostal Sungazery do Česka. “Líbí se jim atmosféra Kampusu, rádi se sem vrací,” říká dramaturg hudební sekce Mikuláš Svoboda.

Vlzques (Fuchs2, Swine Daily): Baile Funk jednoducho milujem

Libor Galia 05.09.2024

Jeden z dramaturgů klubu Fuchs2 se rozhodl přinést do pražské klubové scény svěží vítr, nové žánry a neotřelé hudební experimenty s pulzujícími rytmy Latinské Ameriky. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace