Články / Rozhovory

Kelly Lee Owens: Dříve mě zajímalo jenom to, kdo hraje po mně

Kelly Lee Owens: Dříve mě zajímalo jenom to, kdo hraje po mně

Jakub Béreš | Články / Rozhovory | 05.11.2018

Z bývalé zdravotní sestřičky na oddělení onkologie se nestala vycházející hudební hvězdou ze dne na den. Své hudební putování započala, když se za prací v obchodě s deskami odstěhovala do jižního Londýna – současného kulturního centra ostrovní scény. Tam se potkala i s producentem Danielem Averym, jenž začínající umělkyni odchované britskou kytarovou scénou ukázal živelnost analogových syntezátorů a až terapeutické účinky bublavého techna. Krátce nato s ním spolupracovala i na jeho pět let staré desce Drone Logic. Místo raketového startu se Owens rozhodla dát si na čas, aby postupně budovala svůj vlastní hypnotický hudební svět na pomezí dream popu a kyselinového techna, který představila na svém loňském eponymním debutu – ten neušel pozornosti žádnému velkému hudebnímu serveru. A naštěstí neušel ani promotérům z Roxy, takže zítra můžete Kelly Lee Owens vidět živě. V NoDu!

Bavíme se na samém sklonku léta, jak jsi ho strávila?

Letní prázdniny mám spojené hlavně s hraním, zrovna dneska večer odehraju poslední koncert, další mě čekají až v listopadu. Právě teď jsem vůbec poprvé v pařížském muzeu Nadace Louise Vuittona. V takhle zdobných budovách moc často nehraju, takže po dlouhé festivalové sezoně je to moc příjemné zakončení léta. Koncert se koná jako předzvěst pařížského Pitchfork Music Festivalu. Budu hrát na střeše, z níž je výhled na Eiffelovu věž. Nemůžu si stěžovat.

Co budeš dělat před dalšími koncerty?

Chtěla bych vydat nové EP, ale nevím, jestli to v tak krátké době stihnu. Během turné nejsem vůbec schopná tvořit, potřebuju svůj klid. Ale už mám něco rozdělaného. Dokonce vím, že na nahrávce bude i violoncello a další klasické nástroje. K zapojování živých nástrojů do mého producentského světa mě nalákala Björk. Je to jeden z mých největších zdrojů inspirace v tom, jak být v dnešním světě producentkou.

Pro Björk jsi nedávno udělala i remix skladby Arisen My Senses. Jak spolupráce probíhala?

S Björk se znám ještě z doby, kdy jsem pracovala v Londýně ve vydavatelství Rough Trade. Občas si přišla do obchodu koupit nové vinyly, tak jsme spolu vždy prohodily pár slov. Byla to právě ona, kdo mě nasměroval k tomu být producentkou a zároveň sama sebou. Když jsem konečně vydala desku, tak jsem jí poslala vinyl. Ani jsem si nemyslela, že si ho poslechne, ale když jsme se pak potkali na jedné party, sama za mnou přišla a poděkovala. Později jsem se dozvěděla, že použila můj track Anxi do svého setu.

Zmínilas hraní na letních festivalech. Je pro tebe důležité, na jaké akci hraješ?

Dříve mě zajímalo jenom to, kdo hraje po mně, abych věděla, kam pak půjdu tancovat, ale jak jsem starší, zajímají mě úplně jiné věci. Je pro mě důležité objevovat se na akcích, které jsou ekologické, využívají alternativní zdroje energie a celkově přemýšlí zeleně. Co se týče line-upu, tak samozřejmě zjišťuji, kdo na dané akci hraje, ale skutečně jít na něčí koncert je luxus, který si ne vždy můžu z časových důvodů dovolit. Většina hudebníků sice říká, že je baví hrát na menších akcích, ale já mám radši ty velké, kde je hodně lidí a můžu svou hudbou zasáhnout více návštěvníků, jako třeba na Roskilde. Z téhle akce je cítit, že ji i přes její velikost nikdo neorganizuje jen kvůli zisku, ale skutečně pro akci samotnou a aby ukázal, že i obří festival se dá dělat jinak. Například spousta vydělaných peněz putuje na charitu.

Celý rozhovor najdete v magazínu Full Moon #91.

Info

Kelly Lee Owens (uk)
6. 11. 2018 19:30
NoD, Praha
fb událost

foto © Burak Cingi

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Jakub Jirásek, Matyáš Švejdík: Mělo to ducha letního táboru pro dospělý

Libor Galia 12.12.2024

Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.

Alf Carlsson: Zkouším nehrát moc rychle

Jiří V. Matýsek 09.12.2024

Se sdílným švédským jazzovým kytaristou jsme zapadli do jedné z hospod v centru Brna. Diskuze nad typicky českým gulášem se ubírala po unikátních cestičkách.

1914: Krev, smrt a utrpení

Abbé 04.12.2024

Členové 1914 vystupují pod smyšlenými identitami vojáků, včetně služebního zařazení. Rozhovor.

Simon Kounovský, Oliver Torr: Dorostli jsme do Axontorr

Libor Galia 26.11.2024

Torr, Axonbody. Settings. O spolupráci, vzniku alba i názvu je následující rozhovor. Křest hned.

Czech Metal Studies: Metal se dá zkoumat

Abbé 06.11.2024

Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.

David Boháč (NOC6): Klubovnu nám svěřili na dva roky

Mariia Smirnova 03.11.2024

V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.

Jim Luijten, Micha Zaat (Tramhaus): Utéct hned na začátku

Klára Řepková 23.10.2024

Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.

Brendan Canty (The Messthetics): Hraní naživo je nejlepší balzám na nafouklé ego

Banán 09.10.2024

Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.

Rasťo Rusnák (Kolowrat): Nové piesne vznikali pomaly

Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024

Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.

Red Fang: Pivo a bulšit

Abbé 03.10.2024

Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace