Jakub Béreš | Články / Reporty | 14.04.2018
Když u nás hráli Gengahr posledně jako support Wolf Alice před dvěma lety, vzali s sebou na pódium Paláce Akropolis i malého plyšového Gengara, tedy fialového pokémona, podle kterého parta přátel ze školy pojmenovala svou kapelu. Na svém druhém tuzemském vystoupení ho nechali sice doma, místo toho přivezli druhou desku Where Wildness Grows. Její název se sice ptá na to, kde se bere divokost, skladby z ní ale působí velmi uklidňujícím dojmem. Jinak tomu nebylo ani v Café V lese, kde melodické refrény dostaly do kolen takřka vyprodaný klub.
Tuzemským Radical Miracle, projektu okolo Vladimíra Němečka, to sice na stagi šlape báječně a dokáží lehce strhnout publikum na první dobrou. Jejich songy ale zapomenete stejně rychle, jako se přistihnete při tom, že si při jejich poslechu podupáváte nohou do rytmu. Mix všeho, co v posledních deseti letech headlinovalo Rock for People od Placepo po Muse neurazí, ale působí, jako by se kapela zasekla v čase, kdy ještě bylo cool házet všechny ostrovní kytarovky do „indie pytle“.
fotky z koncertu tady
Do stejného pytle by se vešli i Gengahr. Jejich hudba sice taky působí, že se zasekla v jistém bezčasí, na rozdíl od domácích interpretů ale mají jejich písně výraz a nahrávky drží pohromadě. Melancholický pozitivní pop skvěle navozuje bezpečnou atmosféru a na této vlně se dá pohupovat celou hodinu, i když to celé zní trochu jako jedna dlouhá píseň nebo náhodný „sunny day“ playlist na Spotify. Gengahr si berou hodně z Foals i Wild Beasts a jejich rocku bez slizkých klišé a manýr. Podobně jako oni nabízí mazlivé falzety, které sice neroztančí dav, zato je z hlavy jen tak nedostanete ani dva dny po koncertu. Přesně takovým příkladem je i tři roky stará skladba She’s a Witch, jejíž chytlavý refrén rozsvítil celý Les. Poté už přišel jenom říznější, postpunkem načichlý přídavek Carriton jako ukázka toho, že Gengahr nejsou jenom kapela jednoho výrazu pro další generaci indie kids.
Gengahr (uk) + Radical Miracle
11. 4. 2018 Café v lese, Praha
foto © Bára Gadlinová
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.