Články / Reporty

Krýpko #2: Kdo je tady Spock?

Krýpko #2: Kdo je tady Spock?

gaga | Články / Reporty | 14.07.2013

Jak jinak trávit sobotní dopoledne v Kutné Hoře než povinnou prohlídkou skvostů gotické architektury. Protože i těm největším neznalcům se při vyslovení názvu města musí v hlavě rozsvítit minimálně kontrolka UNESCO, ne-li pak konkrétnější obrysy monumentálních staveb. A výjev, jenž se naskytne během Krýpka, je ojedinělý. Kontrast gotického chrámu dechberoucích rozměrů a zástupu podivně vyhlížejících návštěvníků ze všech koutů Evropy působí trochu komicky, ale je pravda, že městečko má víc must-see míst než leckteré větší město jinde ve světě. A možná nebudu tolik přehánět, když řeknu, že za pár let může tahle linie vypadat: Svatá Barbora-Chrám Nanebevzetí Panny Marie-kostnice-Creepy Teepee.

Je škoda, že Krýpko si nechává největší jména jako Pictureplane nebo Die!Die!Die! na neděli, které se jedinci postižení realitou a s ní přicházejícími povinnostmi (jako já) účastnit už nemohou. Ne že by sobota byla vyloženě slabá, ale line-up rostl a padal na víceméně elektronických kreacích s různou mírou sentimentu a melancholie. Pro mě den, který co do kreací návštěvníků byl o mnoho poklidnější, odstartovala Quiltland. Jemná skandinávská tvářička působící v moři šílenosti jako zjevení, ale v momentě, kdy se začne jak ve snách procházet za stojanem a změtí efektů, člověk vytuší, že adresu si určitě nespletla. Minimal elektro s ambientními závany v ještě minimalističtější formě – někoho by to mohlo položit, ale tady vykouknul vrchol sobotního Creepy odpoledne. Po Quiltland nastoupivší Tar...Feathers zase předvedli, že pokud chcete dělat ambientní hudbu, není potřeba být mág a umět ve správný čas zmáčknout správné tlačítko. Stačí mohutně znějící basa, která rezonuje prostorem ještě pár minut po koncertě, ostrá sólová kytara, samplované bicí a mírně schizofrenní zpěv, při jehož poslechu si nikdo nemůže být jistý, co zpěvákovi momentálně běží hlavou. A pokud ani to nedosáhne kýženého efektu, není lepší řešení, než pustit ve smyčce půlminutovou pasáž z Twin Peaks a počkat, co se stane.

Sobota vypadala, jako by lidi vyčerpali svoji kreativitu páteční večer a snažili se už jen splynout s davem. To ovšem neplatilo pro ty na stagi. Ačkoli rock’n’roll ve spojení s houslemi může být i dobrý nápad, ve mně tohle spojení vyvolává pocity podobné alergické reakci, což byl problém při vystoupení Bobby Conn. Konečně se nahoru postavila partička, z níž čišela živá a pulsující energie a jejíž kostýmy vyvolávaly různé reakce mimických svalů, ale přes housle prostě nejel vlak. Proto bych za úplný vrchol označila následující White Fence. Ostré kytary a instrumentál, který se vrství a graduje, až v momentě, kdy se vaří i vzduch kolem, vybuchne, roztrhá se na kousíčky a v tu chvíli do něj vstoupí nenápadný, lehký zpěv, jehož existence je nepostřehnutelná, ale esenciální.

Afterparty se moje tělo po chvíli rozhodlo bojkotovat, ačkoli je více než pravděpodobné, že teprve tam se rozproudí party, která dělá Krýpko Krýpkem. Ten správný pocit snad vyvolá prohlášení, že „pokud někdy někde potkám Spocka, pak jedině tady!“ A tak mi nezbývá, než zvolat: „Live long and creepy.“

Info

Creepy Teepee
13. 7. 2013, ex-Pivovar, Kutná Hora

foto © Michaela Danelová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace