Dominik Polívka | Články / Reporty | 07.06.2018
Fandové chaotických hardcorů v úterý jaksi opomněli dorarazit do smíchovského klubu Underdogs‘, pod psa to však rozhodně nebylo. Společně s headlinery večera Twitching Tongues totiž přijeli bostonští Vein, nadějná kapela, která čeří vody eklektického/experimentálního ramene hardcorové scény. Do těchto škatulek bychom Twitching Tongues řadili těžko, což přidalo na různorodosti akce.
Vein odstartovali prvním trackem nadcházející desky Errorzone. Na sampl klasického amen breaku nasadili divokou show známou z živých záznamů (viz hate5six) a nepolevili až do konce. Mix podobný starým Stray from the Path, Coalesce nebo The Tony Danza Tapdance Extravaganza se silným nu-metalovým groovem. Výrazný tube screamer pedál byl jedním ze základních článků celé hry, dále hutná, zlá basa a zpěvákův agresivní řev, umocňující celkový atak. V půli setu se publikum probralo a pár srdcařů rozjelo slušný slam pod pódiem. Mikrofon lítal ze strany na stranu a na kapele bylo vidět, že si i přes komorní účast hraní užívá. Přídavek coby další nový song, v závěru setu sílil nu-metalový vibe. Vein mají osobitý zvuk a potenciál. A současné hardcore tohle potřebuje.
Na Twitching Tongues publikum ještě lehce prořídlo a ti, co zůstali, byli rozcvičení. Škubavé jazyky přivezly čerstvou desku Gaining Purpose Through Passionate Hatred, která se nese ve stoner/doommetalovém duchu, a vychládající osazenstvo se chytilo až při známých beatdown riffech. Hutný zvuk, kopáky jak kombajn a ostré metalové kytary střídali doomovější části s halekavým zpěvem frontmana Colina Younga. Řev obstarával hlavně jeho bratr, kytarista Taylor Young, vícehlasy splývaly. Na skupině je vidět, že se zbavuje všeho, co má přívlastek „core“, a směřuje do čistě metalových rovin. Bohužel naživo to působí roztěkaně a celkovému výrazu schází výraznější chuť. Zpěvné refrény jsou fajn, ale co jsou vlastně zač? Konec setu dopřál chtivým ještě jednou protáhnout údy, což byl moment, který Twitching Tongues sluší nejvíc - když přidrží své metalové výstřelky na uzdě a dají napít tvrdému jádru.
Twitching Tongues (us) + Vein (us)
5. 6. 2018 Underdogs‘, Praha
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.