Články / Reporty

Let’s Dance (The Wombats)

Let’s Dance (The Wombats)

Jiří Mališ | Články / Reporty | 18.04.2018

Hutnou hudební nadílku si pro kodaňské fanoušky britského indie připravili liverpoolští výstředníci The Wombats. Novou desku Beautiful People Will Ruin Your Life přijeli představit v doprovodu hned dvou vycházejících kapel stejného žánru a malý sál hudebního domu Vega se tak svižně plnil hned od začátku.

Jako první se pódia ujali The Night Café, které si Wombats pro letošní tour nabalili ve vedlejší čtvrti. O žádný kopírák slavnějších sousedů se ale nejednalo, mladé kvarteto připomnělo spíše The Kooks na vrcholu jejich slávy. Bohužel ale existuje důvod, proč britskému indie před pár lety odzvonilo. Skladby velice příjemné na poslech, o tom žádná, ale do paměti se nevryla jediná. Pokud se The Night Café budou chtít vyhrabat z věčné role předkapely, bude zapotřebí víc osobitosti a nejen nezaměnitelný liverpoolský přízvuk a chytlavé, leč taky zaměnitelné riffy.

Pak se Kodani poprvé představila brightonská čtyřka The Magic Gang a obavy z další kopie The Kooks byly ale zažehnány během první skladby. Frontman Jack Kaye si z jihu Anglie přivezl slušné bravado a vystupováním připomněl Maca DeMarca. Hudebně se výkon dal přirovnat ke Car Seat Headrest, a to včetně průměrných ukňouraných vokálů a produkcí zavánějící Soundcloudem. Kde ale chyběla kvalita, kraloval charakter – The Magic Gang se publiku dokázali prodat a během závěrečné All That I Want Is You se už naplno tančilo a kytarový riff mi v hlavě hrál ještě ráno poté.

Čekání na hlavní chod večera se protáhlo, což vydýchanou, vyprodanou Vegu nechalo lehce rozladěnou. O to větší byl potlesk, kterého se The Wombats dostalo s nástupem na pódium. Set načali stejně jako čerstvé album skladbou Cheetah Tongue a pak diváky vzali na cestu do historie kapely, která skončila u debutového alba songem Kill the Director. I po jedenácti letech krotil frontman Matthew Murphy frenetické vokály perfektně, sál skákal nadšením a řval „if this is a romcom, kill the director!“. Party nebrala konce, ze širokého repertoáru vytáhli The Wombats taneční pecku Techno Fan, diváci si šplhali na ramena a nadšení ovládlo celý dům. Kromě doprovodných vokálů měl Murphy k dispozici i na pět set neúnavných hlasů v publiku, které se nejvíce činily během starších skladeb Moving to New York a Tokyo. Naprostý vrchol přišel ovšem s novinkou Turn, jejíž „it won’t get better than this“ se sálem neslo, až mrazilo v zádech. Poslední horečnou tancovačku jsme si užili během žánrové klasiky Let’s Dance to Joy Division – energie dostala punkový nádech a když se trio na okamžik odebralo z pódia, vyvolání k návratu na sebe nenechalo dlouho čekat.

Greek Tragedy byla bohužel slabším zavírákem, než by si koncert zasloužil. A drobná kaňka na závěr charakterizovala celý večer – průměrný výkon předkapel a občasný zádrhel ve vokálech The Wombats narušily jinak skvělý indie mejdan se skupinou, která svými lehce vyšinutými texty krmila jednu generaci ostrovních fanoušků.

Info

The Wombats (uk) + The Magic Gang (uk) + The Night Café (uk)
17. 4. 2018 Lille Vega, Kodaň

foto © Japs

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace