Jana Vondrušová | Články / Reporty | 07.12.2014
I přes pochmurné podzimní počasí, navíc v prostředí s podzimním názvem Kaštan, jsem si byla jistá, že nezáleží ani tolik na tom, kolik lidí přijde, koncert bude skvělý i tak. Klub sice není v centru města, ale příjemně překvapil a zapadá do škatulky komorních míst s příjemnou atmosférou, kterou si pochvalovali i muzikanti. Sál není velký, což intimnějším produkcím sedí a divák se cítí víc v kontaktu s umělcem.
Hned po příchodu hudebníků byste slyšeli spadnout špendlík, všichni čekali, co se bude dít. Eoinovy texty jsou velmi silné, mají myšlenku a nenechají posluchače chladnými. Když se mu během zpívání podíváte do očí, vidíte, jak písně prožívá a přenáší do nich osobní zkušenosti a zážitky. Z každého vystoupení si odnesete dojem, že muzikanti z kapely Bran, kteří Ira usazeného v Londýně na českých koncertech doprovázejí, jsou výborně sehraní, rozumí si i mimo světla jeviště a vzájemný vztah pak přenáší do hudební produkce.
Během večera zazněly písně napříč repertoárem, převážně z novějšího alba Acrobat, ale i pár starších skladeb z alba Exiles. Publikum se dočkalo i čtyř úplně nových, svižných kompozic, které se chystají na novou desku. Natáčení je v plánu příští rok, ale na detaily si musíme počkat. Velmi emotivním okamžikem bylo Eoinovo sólo v podobě Corners in the Rain, hrané na přání. Balada vznikla jako reakce na atmosféru v Norsku po útocích v roce 2011 a každému, kdo aspoň trochu ovládá angličtinu, běhá při jejím poslechu mráz po zádech.
Koncert ukázal, že ten, kdo opravdu umí, nepotřebuje speciální efekty ani kostýmy. Vystačí si se třemi nástroji, hlasem a texty, při nichž máte pocit, že zpívá o vás. Dostane se vám pod kůži a už tam zůstane.
J Eoin (irl) + Petr Tichý, Vojtěch Jindra
29. 11. 2014, Kaštan, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.