Články / Reporty

Malá noční Vídeň (Waves Vienna 2016)

Malá noční Vídeň (Waves Vienna 2016)

Karolina Fialová | Články / Reporty | 08.10.2016

Další večer na Waves sliboval opět nepřetržitý sedmihodinový koncertní blok. Z úvodních Rival Kings, kteří z nahrávek nezněli příliš slibně, se vyklubala skvělá kapela naživo. Kytary, chytlavé popové melodie a milé vystupování nakonec vytvořily bezstarostnou atmosféru s nadprůměrným hudebním zážitkem. Z hudby šesti kluků ze Švýcarska je cítit dravost, naděje i čistá radost, a zanechává v posluchači potřebu jít si okamžitě po koncertě poslechnout písničky znovu. Což jim nahrávalo do karet, protože Rival Kings si s sebou přivezli své druhé album War, které vycházelo přesně v den vídeňského vystoupení.

Každou dávku kytar musela vykompenzovat minimálně trojnásobná dávka elektroniky, a tak nastoupili němečtí Vimes. Duo Azhar Syed and Julian Stetter zůstalo v popových kolejích a přímočarost beatů a syntezátorů podtrhovala lehkost pátečního večera. Až se člověku nechtělo pokračovat do dalších klubů, aby si náhodou nezkazil dojem. Členové Vimes mají zároveň překvapivou minulost, Azhar se totiž narodil indickému páru humanitárních pracovníků v Nigérii a Juliana potkal, až když odjel studovat do Německa vizuální umění.

Posledním výraznějším interpretem toho dne byla Norma Jean Martine, původem Američanka žijící v Londýně. Okouzlující písničkářka se smutnýma očima a nakřáplým hlasem nadchla nejen svého otce, evidentně velkého fanouška kralujícího první řadě, kterému věnovala několik písní.

Největším „hypem“ soboty se stal Noep, estonský elekropopový sólo projekt. Ten ale mezi desítkami dalších elektronických interpretů poněkud zanikl a připomínal alternativní verzi Aviciiho. O kus dál naopak hrála jedna z nejbizarnějších kapel, ruští Oligarkh, které si nešlo s nikým splést. Mix žánrů jako folk, rave nebo hip hop s tvrdým, industriálním zvukem, kde se občas vyskytovaly geniálně matoucí pasáže kostelní a tradiční ruské hudby, doprovázely projekce z historických filmů, dokumentů nebo i pohádek.

Dlouhá fronta před vchodem do Ottakringer stage odradila nejednoho zájemce o vystoupení Loly Marsh, izraelské Lany del Rey. Okolnosti tedy nasměrovaly některé návštěvníky festivalu na koncert Mavi Phoenix. Vlastním jménem Marlene Nader pochází z Lince, i když může klamat zajímavým, lehce blízkovýchodním vzhledem. Vypadalo to, jako by si na Waves odskočila z Fashion Weeku, kde by z fleku mohla dělat modelku, ale je dobře, že se vydala na hudební dráhu - bylo až s podivem, jakou energií drobná rapperka místnost naplnila. Její taneční beaty nejlépe vystihovaly náladu noční Vídně, která se ještě rozhodně nechystala ke spánku.

Info

Waves Vienna 2016
29. 9. – 2. 10. 2016 Vídeň

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Zažehnout plamen (Jazz Goes To Town, 2024)

Veronika Miksová 17.10.2024

Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.

V úkrytu zvuku (A Place to Bury Strangers)

Martin Šmíd 16.10.2024

Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace