Martin Řezníček | Články / Reporty | 10.02.2017
Pocit hučení v hlavě a mrtvá ozvěna pískání v uších ještě ráno po probuzení jsou důkazem, že včera večer se na hlasitosti nešetřilo. Program Rock Café ani nic jiného nesliboval – v hlavní roli přímočaré kytary a do černa osmažený booster. Špunty do uší až příště.
Z trojice kapel zahrála jako první The Peppercubes. Najít na kytaře dobrej riff je jedna věc, vymačkat z něj ale něco víc než revival britské garáže s nánosem provinčnosti a pražské angličtiny je věc druhá. Čest zachraňoval aspoň kytarista technicky zahranými sóly a přinasraný hlas frontmana, dobře pasující k jejich stylu.
Psychocandy patří přesně k tomu druhu kapel, kterým z nahrávek nemůžete přijít na chuť, ale naživo vás dostanou syrovým a překvapivě vychytaným zvukem. Základním východiskem je pro ně indie, tíhnou ale ke garage rocku, postpunku i lehké psychedelii. Dobře zvolené jméno přesně vystihuje jejich chvíli psycho – chvíli candy. Říkal někdo něco o Pixies…?
A teď proč jsme všichni tady. Nizozemské trio Paceshifters: devadesátkový rockový zvuk kytar a zpěv à la Cobain. Dvě zkratky docela dobře vystihují základní obrys kapely, u nás objevené hradeckým Rock for People. Klubová premiéra byla v podstatě testováním nového materiálu na chystanou desku. V první hodině kromě asi neprofláklejší Drone a coveru Floyd the Barber (jak jinak než od Nirvany) moc známých songů nezaznělo. S kapelou nikdo nezpíval, o to víc se ale pařilo. Moshpit se pomalu rozrůstal z několika jedinců na solidní kotel, ve kterém bylo snadné dostat masáž brady ramenem. Důkaz pogem, že sázka na nejistotu se vyplatila.
V závěru setu se kapela fanouškům odvděčila vývarem Nothing You Can Do, načež se rozhodla pokoušet jejich trpělivost a vybrala ještě několik hutných pomalejších písní (Davis), které až neúměrně natahovala. Kotel svou energii ale neztratil a vydržel ve slow motion dupáku i přes několikrát restartovaná závěrečná kila. Před sundáním šprcky zbyl ještě čas na This Road. A pak už s jednou ponožkou hledat ztracený stud.
Paceshiftetrs (nl), Psychocandy, The Peppercubes
8. 2. 2017, Rock Café, Praha
foto © Martina Havlíčková, iREPORT
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.