Články / Reporty

Metronome: Černé uhlí i barevní chameleoni

Metronome: Černé uhlí i barevní chameleoni

Jakub Béreš | Články / Reporty | 24.06.2017

Druhý ročník Metronomu lákal sice hlavně na Stinga, ale o celodenní zábavu se staraly menší stage. Začněme u VR/Nobody. Ti sice na příští týden chystají novou, česky zpívanou desku, přesto se rozhodli z ní poodhalit jen jednu skladbu a vyšvihnout jeden z posledních anglicky zpívaných setů plný starých hitů. Jejich koncertů jsem viděl několik, ty nejzábavnější se odehrály za světla, když se duo nesnažilo ohromit vypilovanými projekcemi a odtažitým stage designem. A přesně takový byl i ten včerejší. Oproti temnému klubu se nebylo kam schovávat a emocemi nabitá hudba se šířila bez zbytečných cool pozlátek. Navíc z obou dvou muzikantů je cítit narůstající sebevědomí, které se ukazuje jednak v civilnějším zpěvu, druhak v uvolněnější práci s beaty. Odlehčené tanečnější závěry skladeb nabídly skvělou možnost, jak ze sebe vytancovat všechen smutek.

New Stage kromě klidného prostoru ve stínu nabízela i svěží koncerty. Tím dalším byla polská indie kapela Coals, pojmenovaná podle jejich domovského černouhelného pohraničí. Mladé dvojici dominuje zpěv zpěvačky Katarzyny Kowalczyk, který v hojně zastoupených zasněných polohách evokuje feeling Warpaint. Jen škoda, že se kvůli problémům se zvučením stihlo jenom dvacet minut, snad se zase brzo ukážou s chystaným debutem. Technické potíže provázely i set britského soulového zpěváka Azekela. Jeho zpěv si i tak podmanil celý stan, když svými emociálními příběhy očaroval i ty, kteří přišli jenom nakouknout.

Když jsem před pár týdny mluvil po telefonu s Birgirem Thorarinssonem z GusGus, stěžoval si, že ho nebaví koncerty sólo producentů. Jaký druh energie mají kapely navíc mi popsat nedokázal, ale ani nemusel, k pochopení stačilo zajít na koncert rodáků z Tel-Avivu, Garden City Movement. Taneční beaty, perkuse, chytlavé melodie, to vše v radostném obalu od čtveřice muzikantů kmitajícími za svými nástroji. Chvíli Hot Chip, chvíli Glass Animals a jindy zase svůdné smyčky Jagwar Ma. Výživný duhový koktejl plný překvapení od prvního ochutnání až po poslední kapku.

Po Stingovi byli za největší hvězdy dne nestárnoucí GusGus, chameleoni elektronické scény, kteří za dvacet let existence prozkoumali snad každé zákoutí tanečních scény. Původně několikačlenná formace dnes sčítá pouze dva hudebníky, kteří předvedli podmanivou energickou show. Jejich hlavní zbraní byl excentrický showman Daníel Ágúst Haraldsson, který tančil na pódiu usilovněji než diváci pod ním, Thorarinsson mu k tomu hrál euforický trance i tajuplné techno. A i když celé vystoupení působilo poněkud retro, nic nebránilo tomu, aby diváci přistoupili na pravidla islandských matadorů a protancovali se s nimi až do nekončících přídavků.

Info

Metronome festival
23. – 24. 6. 2017, Výstaviště, Praha

foto © Romana Kovácsová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace