Jakub Béreš | Články / Reporty | 17.11.2017
Kai Campos a Dominic Marker aka Mount Kimbie Českou republiku ze svých tour nikdy nevynechávají. Poprvé tu byli v roce 2013 v roli předskokanů The xx a poté ještě třikrát sólově v pražské MeetFactory. A jak sami říkali, až budou mít zase cestu kolem svého oblíbeného města, zastaví se znovu. Což je dobře, protože prozatím pokaždé přivezli úplně jinou show. Během svého prvního vystoupení ještě nehybně stáli za pultem, zatímco tentokrát se obratně točili za nástroji ještě s dvěma dalšími muzikanty. Jedním z nich byla i Andreai Balancy, která připravuje svojí sólovku a jejíž hlas uslyšíte na aktuální nahrávce Mount Kimbie nazvané Love What Survives, ve skladbě You Look Certain.
Ty, kterým vadí proměna Mount Kimbie z progresivních klubových producentů na živou rockovější kapelu, musel potěšit předskokan, post-klubový písničkář Jam City. Jeho dvacet minut uteklo rychleji, než mělo, když se jeho set ubíral svižným a tanečním tempem. Bohužel si jeho podivné neučesané beaty nesedly s ozvučením sálu, a tak koncert místy působil amatérsky. Jam City je přitom zkušený producent se třemi deskami na kontě, k němuž se jako ke zdroji inspirace hlásí i Kelela. Škoda, že jeho hity z poslední desky Trouble provázely takové obtíže, které nezachránila ani hra na kytaru ani živý zpěv, ten drhnul podobně jako trapové beaty v bangeru City Hummingbird.
Zpěv byl povětšinu koncertu kamenem úrazu i pro Mount Kimbie, když písním chyběly silné hlasy udávající charakter nahrávek. Balancy sice zachraňovala kolegům nejeden vysoký refrén, ale ti se raději nechali přehlušit rozjetým hudebním podkladem, který byl oproti studiovým verzím nadupanější. Nejsilnější momenty tak přišly v akustických částech večera, kdy do sebe, spolu s oslepujícími světly, zapadly jednotlivé nástroje.
Set neuhnul ze svého entuziasmu ani v pomalejších písních jako Marlyn nebo Home Recording, původní postdubstepové tracky se mísily s těmi novými popovými i rockovými, jako by byly všechny z jedné nahrávky. Ucelenost celého vystoupení dala jasně najevo, že Mount Kimbie už nejsou tím někdejším duem, ale že se z nich stala čtyřčlenná kapela. Té sice živě chybí výrazné hlasy King Krula a Jamese Blakea, přesto dokáží strhnout dav.
Mount Kimbie (uk) + Jam City (uk)
14. 11. 2017 MeetFactory, Praha
foto © Jakub Václavek
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.