Jakub Béreš | Články / Reporty | 15.10.2016
Do smíchovské továrny se po třech letech vrátilo elektronické duo Mount Kimbie. Zatímco minule si vystačili sami, tentokrát přijeli s dalšími dvěma muzikanty. Skupina se tak přidává k řadě producentům, kteří pojímají své show jako co nejživější zážitek, který je o dost barvitější než ten, jakého se vám dostane z předpřipravených setů nebo nahrávek.
Pódium otevřeli domácí Děti mezi reprákama, tedy projekt Dominika Zezuly známého ze skupiny Post-hudba, která by se před Brity hodila více, postfolk postavený na přednesu frontmana totiž působil lehce uspávajícím dojmem. Krásu poetických textů doceníte až zpětně, až se vcítíte do jejich příběhů, až je prožijete. Propast mezi supportem a hlavní hvězdou nebyla daná rozdílností žánrů, protože tu stírala doprovodná kapela, jejíž intenzita sílila v závěrech jednotlivých písní. Nesourodost byla daná nároky, které Děti mezi reprákama kladly na posluchače. Většina příchozích se nepřišla hluboce zamýšlet, ale vypnout a přenést se do abstraktního hudebního světa, kde nástroje přehlušují slova.
O Mount Kimbie se začalo mluvit před několika lety spolu s fenoménem britského postdubstepu. V roce 2016 však tento fenomén vzal za své, a tak se Mount Kimbie posunuli k rozmanitějším žánrovým fúzím. Sedm let starý singl Maybes zazněl v hutnější úpravě, kdy vedle dietních samplů vynikla i hutná kytara. S nástupem další písně So Many Times, So Many Ways se probouzející dav dal do hypnotického tance, ve kterém setrval do úplného závěru.
Jako vždy se v MeetFactory opět vytáhli s promyšleným osvětlením. Sál byl povětšinu času ponořený do červené barvy a místo muzikantů střídajícími se za nástroji jste viděli pouze jejich černé obrysy. Pocit anonymity pak výborně podtrhoval závěrečnou atmosféru, kdy se v přídavku dostalo na intimně těkavý singl Field, na jehož bublající taneční beat kapela plynule navázala nejsvižnějším trackem Made to Stray z poslední desky Cold Spring Fault Less Youth. Právě písně z ní tvořily většinu setlistu. Prostor dostala i nová skladba z chystané desky, jejíž vydání je oznámeno na začátek příštího roku. Takže je docela možné, že se tu kapela ukáže s novým materiálem co nevidět. V Meetfactory si totiž vysloužili tak velký aplaus, že se Kai Campos (polovina dua) po přídavku ještě jednou objevil na pódiu, aby znovu poděkoval publiku a přislíbil brzký návrat.
Mount Kimbie (uk) + Děti mezi rekrákama
13.10. 2016 MeetFactory, Praha
foto © Jan Rozsypal
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.