Články / Reporty

„Na Jižák a zpátky do centra města Praha“ aneb Orion jako průvodce po vlastním hoodu

„Na Jižák a zpátky do centra města Praha“ aneb Orion jako průvodce po vlastním hoodu

Jakub Šíma | Články / Reporty | 28.10.2021

Před vstupem do hotelu postává nesourodá skupinka novinářů, sponzorů a přátel. Očekávání jsou nejasná a jediné, co víme, je, že nás za chvilku vyzvedne autobus na komentovanou projížďku Prahou s Orionem v roli průvodce. Před nástupem do minibusu dostane každý účastník plechovku s nápisem Teritorium III, Oriho nové desky, která na sebe nechala čekat šestnáct let od vydání Teritoria II. „Pijete můj oblíbený drink. V podstatě je to Negroni, akorát s Henessy,“ hlásí Orion, jakmile se rozjedeme. „Co bych vám tak řekl k Václaváku? Vyrazili jsme od Hotelu Jalta, na který žádný extra vzpomínky nemám, tady pod sochou jsme se scházeli na bruslích, byla nás celá parta, a jak jsme tady divoce brzdili, tak to dělalo takovej rámus, že turisti uskakovali do stran, jak se lekli. Jo a v tomhle křoví rostl durman, tak jsme tam na něj chodili a přidávali ho do jointů.” Je jasné, že tohle bude improvizovaná jízda plná historek, z nichž některé jsou dojemné, jiné divoké a část z nich nepublikovatelná.

Nikoho nepřekvapí, že se vydáváme směr Jižák. „Škoda, že městu trvalo tak dlouho, než nainstalovali na Nuselák zábrany sebevrahům. Bydlel jsem přímo pod mostem a viděl pár lidí letět dolů. Kdyby to nainstalovali dřív, mohli zachránit dost životů.” U Kongresového centra se téma stáčí zpátky ke kolečkovým bruslím, magistrála se plní a projíždíme kolem budovy, ve které sídlí ČEZ. „Ještě než to dostavěli, tak jsme tady točili klip na Rok PSH. Všechno bylo domluvený, ale když jsme měli natáčet, tak zničehonic přišel člověk, co se tvářil jako stavbyvedoucí a řekl, že se natáčet nebude. Potom, co nám při pohledu na techniku nesežral, že jsme studenti, nás vzal do svojí buňky, ukázal na foťák v letáku s tím, že takový by si přála jeho manželka. Z kapsy jsme vytáhli odpovídající částku a šlo se natáčet.”

„Tady opatrně, ale s tímhle rejdem by ses tam měl vejít,“ naviguje Orion řidiče minibusu po ulicích Jižáku plných zastavěných aut. „Tak támhle jsem bydlel. Tam jak je vidět zbytek teploměru v okně, to byl můj pokoj. Táta tam žije doteď.“ Posádka se začne dožadovat, ať nám táta aspoň zamává. Po krátkém telefonátu se ukazuje, že není doma, protože si odskočil na pivo. Máváme tak alespoň na hospodu, kde by měl sedět. Při zastávce na benzínce si bereme další plechovku a s Karlem Veselým a Vojtou Tkáčem konstatujeme, že se drink zdá silnější, než bysme čekali. Mike Trafik vysvětluje peripetie kolem masterování desky, kterou má na starosti sound engineer v New Yorku ověnčený dlouhou řadou nominací na Grammy a Oscary, kterému právě zemřela matka. Zastavujeme na Císařském ostrově, celá posádka už je v ráži a Orion ukazuje dům u slepého ramena Vltavy, kde bydlel. „Tyhle okna byly moje. Akorát dřív měl ten dům ještě velkou zahradu, místo, který je teď parkoviště. Na zahradě se pásl poník, a když jsem chtěl na nějakou holku udělat dojem, tak jsem jí řekl, že půjdem ke mě domů, že mám na zahradě poníka. A tady ve slepém ramenu se v zimě zas shromažďovaly labutě, na balení holek to bylo skvělý místo.”

Postupně se vracíme do centra, padá ještě několik bonmotů a na poslechovku míříme do Žufánkova baru v hotelu, od kterého jsme vyrazili. Projížďka Prahou přišla v rámci snahy představit desku i jinak, než je zvykem. A netradiční bude i distribuce desky v den vydání. Ale co se chystá, stejně to, jak deska zní, si musíte zjistit sami.

Info

Orion
web

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Zažehnout plamen (Jazz Goes To Town, 2024)

Veronika Miksová 17.10.2024

Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.

V úkrytu zvuku (A Place to Bury Strangers)

Martin Šmíd 16.10.2024

Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace