Články / Reporty

„Na Jižák a zpátky do centra města Praha“ aneb Orion jako průvodce po vlastním hoodu

„Na Jižák a zpátky do centra města Praha“ aneb Orion jako průvodce po vlastním hoodu

Jakub Šíma | Články / Reporty | 28.10.2021

Před vstupem do hotelu postává nesourodá skupinka novinářů, sponzorů a přátel. Očekávání jsou nejasná a jediné, co víme, je, že nás za chvilku vyzvedne autobus na komentovanou projížďku Prahou s Orionem v roli průvodce. Před nástupem do minibusu dostane každý účastník plechovku s nápisem Teritorium III, Oriho nové desky, která na sebe nechala čekat šestnáct let od vydání Teritoria II. „Pijete můj oblíbený drink. V podstatě je to Negroni, akorát s Henessy,“ hlásí Orion, jakmile se rozjedeme. „Co bych vám tak řekl k Václaváku? Vyrazili jsme od Hotelu Jalta, na který žádný extra vzpomínky nemám, tady pod sochou jsme se scházeli na bruslích, byla nás celá parta, a jak jsme tady divoce brzdili, tak to dělalo takovej rámus, že turisti uskakovali do stran, jak se lekli. Jo a v tomhle křoví rostl durman, tak jsme tam na něj chodili a přidávali ho do jointů.” Je jasné, že tohle bude improvizovaná jízda plná historek, z nichž některé jsou dojemné, jiné divoké a část z nich nepublikovatelná.

Nikoho nepřekvapí, že se vydáváme směr Jižák. „Škoda, že městu trvalo tak dlouho, než nainstalovali na Nuselák zábrany sebevrahům. Bydlel jsem přímo pod mostem a viděl pár lidí letět dolů. Kdyby to nainstalovali dřív, mohli zachránit dost životů.” U Kongresového centra se téma stáčí zpátky ke kolečkovým bruslím, magistrála se plní a projíždíme kolem budovy, ve které sídlí ČEZ. „Ještě než to dostavěli, tak jsme tady točili klip na Rok PSH. Všechno bylo domluvený, ale když jsme měli natáčet, tak zničehonic přišel člověk, co se tvářil jako stavbyvedoucí a řekl, že se natáčet nebude. Potom, co nám při pohledu na techniku nesežral, že jsme studenti, nás vzal do svojí buňky, ukázal na foťák v letáku s tím, že takový by si přála jeho manželka. Z kapsy jsme vytáhli odpovídající částku a šlo se natáčet.”

„Tady opatrně, ale s tímhle rejdem by ses tam měl vejít,“ naviguje Orion řidiče minibusu po ulicích Jižáku plných zastavěných aut. „Tak támhle jsem bydlel. Tam jak je vidět zbytek teploměru v okně, to byl můj pokoj. Táta tam žije doteď.“ Posádka se začne dožadovat, ať nám táta aspoň zamává. Po krátkém telefonátu se ukazuje, že není doma, protože si odskočil na pivo. Máváme tak alespoň na hospodu, kde by měl sedět. Při zastávce na benzínce si bereme další plechovku a s Karlem Veselým a Vojtou Tkáčem konstatujeme, že se drink zdá silnější, než bysme čekali. Mike Trafik vysvětluje peripetie kolem masterování desky, kterou má na starosti sound engineer v New Yorku ověnčený dlouhou řadou nominací na Grammy a Oscary, kterému právě zemřela matka. Zastavujeme na Císařském ostrově, celá posádka už je v ráži a Orion ukazuje dům u slepého ramena Vltavy, kde bydlel. „Tyhle okna byly moje. Akorát dřív měl ten dům ještě velkou zahradu, místo, který je teď parkoviště. Na zahradě se pásl poník, a když jsem chtěl na nějakou holku udělat dojem, tak jsem jí řekl, že půjdem ke mě domů, že mám na zahradě poníka. A tady ve slepém ramenu se v zimě zas shromažďovaly labutě, na balení holek to bylo skvělý místo.”

Postupně se vracíme do centra, padá ještě několik bonmotů a na poslechovku míříme do Žufánkova baru v hotelu, od kterého jsme vyrazili. Projížďka Prahou přišla v rámci snahy představit desku i jinak, než je zvykem. A netradiční bude i distribuce desky v den vydání. Ale co se chystá, stejně to, jak deska zní, si musíte zjistit sami.

Info

Orion
web

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace