redakce | Články / Rozhovory | 10.10.2017
Norskou solitérku Jenny Hval jsme mohli naposledy zaznamenat uprostřed léta, kdy hostovala na tracku Borders producentky Carmen Villain. Jinak stále ještě rezonuje její loňské album Blood Bitch, které se objevilo ve spoustě výročních žebříčků. Jenny Hval, to je břitká mysl a pevné postoje, na něco tak přízemního jako vinylové mámení ji těžko nachytáte. Ale když se trochu otevře, překvapení nebere konce. Annette Peacock je samozřejmě stejného druhu, při vzpomínce na její předloňský koncert v Utrechtu nám padá čelist ještě dnes, ale Prefab Sprout? Tohle se bude těžko trávit.
Která alba si chceš letos z největšího trhu na světě odvézt?
V první řadě bych ráda řekla, že nejsem žádná vinylová fetišistka a scénář, o kterém budu teď mluvit, se velice pravděpodobně nikdy neodehraje. Ostatně jsem na žádném podobném trhu nikdy nebyla, raději brousím pozdě v noci na Discogsu. A taky si nikdy nekupuji žádné raritní a předražené desky.
Ale! Kdybych někde našla album Salon de Musique od Su Tissue za rozumnou cenu, tak bych neodolala, ale nemyslím si, že by se někde mohlo objevit (ať už laciné nebo drahé), podobně jako deska I Have No Feelings od Annette Peacock. Naopak nahrávka Steve McQueen anglických Prefab Sprout se dá objevit možná v každém obchodě. Nikdy jsem ho nevlastnila, což je ode mne trochu nevychované, protože jsem ho poslouchala skutečně velmi často.
Co je na nich tak výjimečného?
Album Annette Peacock je prosté, a přitom komplexní, občas až konvenčně krásné, ale setrvale nepoddajné. Nádherné a matoucí. Máš pocit, že víš, kam ty písně směřují, ale není to pravda. Přijmout tenhle chaos je to nejlepší posluchačské dobrodružství. Zrovna peru, když píšu tyhle odpovědi, moje pračka se dostala do otáček, které vydávají intenzivní vysoký drone, tenhle zvuk hraje v úplně stejné tónině jako syntezátory na albu Annette Peacock. Prefab Sprout mají možná nejlépe vystavěné písně, jaké jsem kdy slyšela. Písně jako Appetite jsou podobné románům, jejichž děj skáče v čase dopředu a dozadu, ale přitom se odehrává v jednom okamžiku. Zní to trochu zmateně, ale není. Podařilo se jim vytvořit popový časoprostor. A ještě jedna věc, nemám ponětí, jak taková laciná produkce může znít tak zatraceně dobře.
Jaké album jsi v uplynulém roce poslouchala nejvíc?
Řekla bych, že to budou všechny desky od Sarah Davachi, možná The Untuning of the Sky ze všech nejvícd, snad protože bylo první, které jsem od ní slyšela. Její drony zní vznešeně a křehce zároveň, jsou velmi intimní a emotivní. Mám ráda všechno, co dělá.
Le Guess Who? 2017
9. - 12. 11. 2017
Utrecht, Nizozemí
www.facebook.com/events/1796540707266722
www.facebook.com/leguesswho
www.leguesswho.com
Abbé 06.11.2024
Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.
Mariia Smirnova 03.11.2024
V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.
Klára Řepková 23.10.2024
Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.
Banán 09.10.2024
Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.
Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024
Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.
Abbé 03.10.2024
Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…
redakce 30.09.2024
Akce rovněž nabídne příležitosti pro networking mezi umělci a profesionály a představí veletrh s firmami z hudebního sektoru. Programový ředitel nám o tom řekl více.
Libor Galia 26.09.2024
Jeden z nových bookerů pražského Fuchs2 je DJ s více než dvacetiletou historií, který se před několika lety stal i producentem. Set v kolumbijském lochu?
Mariia Smirnova 24.09.2024
Dostal Sungazery do Česka. “Líbí se jim atmosféra Kampusu, rádi se sem vrací,” říká dramaturg hudební sekce Mikuláš Svoboda.
Libor Galia 05.09.2024
Jeden z dramaturgů klubu Fuchs2 se rozhodl přinést do pražské klubové scény svěží vítr, nové žánry a neotřelé hudební experimenty s pulzujícími rytmy Latinské Ameriky. Rozhovor.