Články / Reporty

Nedívejte se mu jen na ruce, poslouchejte, o čem zpívá (Justin Lavash)

Nedívejte se mu jen na ruce, poslouchejte, o čem zpívá (Justin Lavash)

Jana Vondrušová | Články / Reporty | 28.02.2015

Open Mic funguje v Brně už více jak tři roky a za tu dobu si našel věrné a pravidelné posluchače. Honza Řepka postupně předal žezlo Anně Pinknerové a sám se v Brně objevuje jen při zvláštních příležitostech. Jedna taková se naskytla koncem února v rámci Koncertu navíc. A tentokrát šlo opravdu o mimořádnou událost.

Do Brna se po více než dvou letech vrátil britský kytarista a skladatel Justin Lavash. V Praze žije už přes deset let a tam ho přece jen vidí častěji než v Brně. Aby se vyvážil poměr sil – jeden chlap za večer stačí –, organizátoři pozvali na úvod večera jihlavskou písničkářku, v současnosti usazenou v Brně, Petru Šany Šanclovou. Pro některé posluchače to byla úplná novinka, dosud ji nikdy neslyšeli, ale překvapila příjemným hlasem a lyrickými texty. A všechny rozesmál protestsong o složenkách od Eonu.

Složení publika bylo různorodé, ať už věkově (od mladých muzikantů až po příznivce střední generace), nebo národnostně (dorazili návštěvníci z Košic nebo Krakova). Vznikla skvělá atmosféra, ze které bylo patrné, že přítomní ví, na co přišli, a to se nestává vždycky. Úsměvnou součástí celého večera byl pes, který štěkal po každé písničce, a nikdy během ní. Po krátké přestávce moderátor večera Honza Řepka upozornil, ať Justinovi nekoukáme jen na ruce, ale taky posloucháme, o čem zpívá, že obojí je důležité. Ale ono to není tak jednoduché, protože jeho hra je jak z jiného světa, chtěli byste to umět taky. Justin hraje na kytaru, kterou má už šestatřicet let, dostal ji od mámy. Představil pár nových písniček z chystaného alba Changing of Tides a prozradil, že je romantik. Což mělo publikum šanci posoudit při poslechu skladeb, které napsal pro svoji ženu.

Druhý den byla možnost pro přítomné kytaristy se od kytarového čaroděje původem z Londýna něco naučit, dílna byla zaměřená hlavně na fingerpicking, hru palcovým prstýnkem, a na slideové hraní. Justin se ukázal jako pozorný učitel, který vysvětloval stále dokola, navíc klidně přiznal, že nesnáší barré akordy, a když nemusí, tak je nehraje. Za dvě hodiny byl konec, ale jen málokdo se cítil nasycen. Padl návrh na dílnu o aranžování, tak doufejme.

Info

Justin Lavash v současnosti sbírá prostředky na vydání nového alba, můžete ho podpořit tady.

Open Mic:
Justin Lavash (uk) + Šany
20. 2. 2015, Café Práh Brno
foto © Helena Káňová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace