Články / Reporty

Ohlušující a odzbrojující (Die! Die! Die!, Ette Enaka)

Ohlušující a odzbrojující (Die! Die! Die!, Ette Enaka)

gaga | Články / Reporty | 12.12.2017

Novozélandští Die! Die! Die! nejsou v České republice neznámým jménem. Poprvé do zdejších vod zabrousili v roce 2013, kdy vystoupili na festivalu Creepy Teepee, od té doby zajíždí téměř pravidelně. A v Kabinetu Múz to vypadalo, že se jim tu opravdu líbí.

Předkapelou jim byla brněnská formace Ette Enaka, která v roce 2017 vyhrála soutěž 1band2play a jejich nová deska vyjde co nevidět. Koncert se skládal převážně ze songů z posledního EP Back to Square One. Kapela hrála zjevně srdcem i duší vloženými do každého riffu a úderu, ale jejich roztančené postpunkové melodie se míjely odezvou. Publikum přijímalo set vlažně a naléhavost, která z tria proudila, nakazila sotva ty těsně u pódia. To se změnilo ve chvíli, kdy zahráli dravější verzi songu Oh, Shit, Baby, která je původně z repertoáru formace De Mood, předešlé kapely kytaristy a zpěváka Aleše.

Pak přišel čas Die! Die! Die! a atmosférickou melodičnost Ette Enaka vystřídal hluk, chaos a bordel. Die! Die! Die! se povedlo zahrát průřez celou tvorbou a všemi rekordně rychle natočenými alby od Promise! Promise! až po poslední Charm. Offensive. Škoda, že nepředvedli víc melodičtějších kusů z desek Form, Harmony a S W I M, ale to je otázka osobních priorit, takhle šlo o jeden z nejhlučnějších a nejenergičtějších živáků, jaké jsem kdy viděla.

fotogalerie z koncertu tady

Na pódium přišli, jako by tam ani nepatřili, ve chvíli, kdy většina lidí byla ještě na baru. Koncert odpálili peckami People Talk a Blinding z alba Promise! Promise! a pak už nebylo úniku. Smršť, která se valila z repráků, byla chvílemi až nezdravá a prodlévat u beden se nedalo, stejně jako odejít. Narozdíl od zpěváka Andrewa Wilsona, který strávil na pódiu pouze dobu bezpodmínečně nutnou a pohyboval se pod ním, basák a bubeník setrvávající na svých místech představovali zdánlivou jistotu v rozbouřeném moři punk-noisového chaosu. Set bez varování ukončil song Ashtray! Ashtray!, ten, který ničí hlasivky a vyhazuje s pískajícíma ušima na dlažbu před klub. Cestu domů z chaosu si musel najít každý sám.

Info

Die! Die! Die! (nz) + Ette Enaka
6. 12. 2017 Kabinet Múz, Brno

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace