Články / Reporty

Onyx na jatkách: Intenzivní, ale krátké

Onyx na jatkách: Intenzivní, ale krátké

Jakub Šíma | Články / Reporty | 22.04.2013

Holešovický pop-up klub Blink se opět otevřel, aby během své další dočasné existence prezentoval různorodý a nejen hudební program. Prostor bývalých jatek na Pražské tržnici, charakterově ne nepodobný smíchovské MeetFactory, ve čtvrtek hostil Onyx, majitele možná nejcharakterističtějších chrapláků na rapové mapě Ameriky. Nabídka, která dokázala celý prostor takřka vyprodat, což při koncertu obnášelo vydýchání posledních zbytků kyslíku v hale nahřáté vydatnou odpolední dávkou slunečního svitu.

Volba předskokanů padla příhodně na dobré chlapce z kapely Moja Reč, což bylo potěšitelné minimálně ze dvou důvodů. Jednak proto, že společných vystoupení v poslední době odehráli minimum a jednalo se tak o příjemné osvěžení jinak upoceného večera. Druhým důvodem byl fakt, že za zády jim místo DJe sekundovala kapela Komplot, která je s Mojí Rečou pevně spjata již od úplného začátku. Sestava dvou MC, tří kytar a bicích slibovala dodat vystoupení patřičný důraz a zvýšenou nutriční hodnotu sytějšího zvuku. Před půl desátou přišla vhodná doba k naplnění zjitřených očekávání. Tradičnímu průřezu tvorbou slušelo rap-rockové balení upamatovávající na rockové album Cypress Hill a vše podtrhovala Delikova spíše rocková image, kterou se v poslední době prezentuje i jeho parťák Supa. Různorodé publikum reagovalo s letargií příznačnou pro teplé a dusné noci. A nebo si jen šetřilo energii.

Po sklizení pódia speaker Jaro Cossiga nečekaně ohlásil ještě jednoho předskokana. Zájem zahrát si prý projevil kanadský MC, jehož jméno mi uniklo v předlouhé frontě na baru. Budiž. Koncert laděný do vyklidněnějších boombapových poloh však pouze zpřetrhal energickou kontinuitu večera a zároveň se vyjevila neschopnost zvukaře/osvětlovače, který na výzvy ke ztlumení světel a přidání hudby do odposlechů reagoval v prvním případě s pětiminutovým zpožděním a v případě druhém pro jistotu vůbec. To zakusili i Onyx, kteří se na stage dostali s hodinovým zpožděním a po četných prosbách komentovali zvukařovu indispozici prostým „fuck that“. Rozhodně se tím však nenechali rozhodit a projevenou divokostí řádně otestovali pevnost pódiové konstrukce. Od začátku rozrážely vzduch mocné melodie tradičních hitů. Dobře secvičená show nedovolila nikomu zůstat v klidu a dav se každou chvíli hrozil zvrhnout v mosh pit. Atmosféra byla cítit syrovou energií a Fredro Starr i Sticky Fingaz se postupně vysvlékli do bílých tílek, která obnažila masivní muskulaturu dodávající pulzující agresivitě na vážnosti. Škoda že se vystoupení neobešlo bez obligátního vzdávání holdu snad všem mrtvým raperům. Respektuju, že hip hop si cení svých padlých, ale čeho je moc, toho je příliš. V součtu snad desetiminutová exkurze do říše mrtvých nenechala nikoho na pochybách o zbytečnosti neustálého omílání jmen nežijících krotitelů miců v kombinaci s kýčovitým „rest in peace“. Dalším nepříjemným překvapením bylo, že se po přibližně padesáti minutách Onyx odebrali do backstage a byl konec. Žádný přídavek, nic. Intenzivní, ale krátké.

Večer nebyl špatný. Návštěvník dostal, co očekával. Ale nic víc. Čtyřicet minut čitého času bohužel nebylo úplnou satisfakcí za nekonečné fronty na baru a močení do sprchy s pískem (sic!).

Info

Onyx (usa)
18. 4. 2013, Blink Excelent, Praha

foto © SKGZ

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nejlepší texty Full Moonu 2024: To, co léčí (Sonic Herbalism)

Alžběta Sadílková 31.01.2025

Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…

CTM I: Večery v krematoriu

Vojta Chmelík 29.01.2025

Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Návrat k primárním pudům (AfrikaBurn)

Kristina Kratochvilová 29.01.2025

Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Venite a casa! (Hudební scéna v Buenos Aires)

Krištof Budke 27.01.2025

Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Děti, které nesměly dospět (Disneyho dětské hvězdy)

Julia Pátá 27.01.2025

Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace