Jiří Mališ | Články / Reporty | 15.09.2017
Deset minut před začátkem show je v minisále kodaňského Ideal Baru asi deset lidí, z toho jeden barman a dva fotografové. Koncert se odkládá o půl hodiny a já nad předraženým pivem poslouchám, o čem se baví ostatní. Kromě nezajímavých žvástů o škole a práci, přeci jen je čtvrtek, slyším i srovnání Astronautalise a Eminema, nad kterým lehce kroutím hlavou, ale jsem rád, že tu je aspoň někdo. Modlím se, aby všichni nezůstali sedět podél sálu.
Andrew Bothwell má ale charisma na rozdávání, a tak se kolem pódia během úvodních tónů shromáždí početná skupinka fanoušků. Na evropské turné se Astronautalis vydává pouze za doprovodu MacBooku a věrných červených kecek. To ale k zaujetí publika stačí, a i když se na úvodní písně moc lidí nechytá, všechny si získává vtipnými promluvami. Dánové si rádi dělají srandu ze zoufalého počasí, které Skandinávii každý podzim sužuje, a když Bothwell přirovná vlhkost Kodaně ke zdevastované Floridě, souhlasně se zasmějeme. Abychom na meteorologické strasti zapomněli, je nám nakázáno tančit do rytmu Midday Moon, Astronautalis trsá s námi. A i když ho naše energie očividně vyčerpává, následuje čtyřminutový freestyle o hurikánu Irma. To, že se stejně jmenuje i dánský supermarket, asi netuší.
Pak přijde řada na nejznámější skladby a tvrdší jádro pěti plnovousých bláznů vepředu se ujímá zpěvu všech refrénů. Familiárnost Running Away from God, Kurt Cobain a The River, The Woods uvolní atmosféru a pohupování do rytmu má za následek několik vylitých piv. To se už více podobá atmosféře, která je koncertům amerického hip hopera typická. Padesát lidí je na jeho koncerty málo, ale dokonalá práce s publikem, frenetické pobíhání po pódiu a osobitý humor, který Astronautalis pokaždé přiváží, dělá z koncertu perfektní zážitek
Před zavíračkou si povídáme o tom, jak se těší do Mělníku a vzpomínáme na šílený koncert v Čadci. S dánskými fanoušky mu na příště doporučujeme koncert ve více hiphopovém sousedství Nørrebro a on na to, že přijede kamkoliv budeme chtít. A všichni chceme.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.