Články / Reporty

Party, kde je hudba na prvním místě (Mano Le Tough, Baikal)

Party, kde je hudba na prvním místě (Mano Le Tough, Baikal)

blueskin | Články / Reporty | 14.06.2016

Nepravidelná série tanečních parties Kinetic, které se v pražské MeetFactory konají pod taktovkou Michala Brennera, si poslední dobou získává čím dál větší renomé. Chodit na Kinetic sice není tak trendy jako navštěvovat akce konkurenční party Polygon či večírky v Neone, zato se dá ale předpokládat, že sem většina lidí míří skutečně za hudbou. Ve výsledku to pak kromě celkově entuaziatické atmosféry znamená třeba i to, že před půlnocí bývá v klubu víc lidí za barem než na parketu.

Profesionálního DJe by ale ani taková věc neměla odradit a pravdou je, že Baikal působil, jako že svou roli rozehřívače zvládá s nadhledem. Kdo znal jenoho z majitelů labelu Maeve Records jen z nečetných podcastů, mohl být celkem spokojený. Baikal totiž sázel na ten samý druh technem mírně načichlého deep houseu, jakým si udělal jméno. Každá skladba, kterou pouštěl, se zdála mít v setu své místo. Skoro každou byste si taky nejradši prohnali Shazamem, abyste si ji doma mohli pustit znovu. O kolika procentech djských setů můžete něco takového říct?

S přibývajícím množství lidí na parketu se Baikal pouštěl do zvukově odvážnějších skladeb. K předělu došlo v momentu, kdy se z reproduktorů ozvaly tóny skladby Future Tone z eponymního alba Elecktroids - projektu mimochodem stejně tajemného jako identita samotného Baikala. Ví se o něm, že žije, stejně jako Mano Le Tough, v Berlíně, to je ale asi tak vše. Na onom přístupu „ať za mě mluví hudba!“ je nejsympatičtější ono gesto potlačení vlastního ega ve prospěch něčeho tak efemérního, jako je rytmizované chvění zvuku.

Jestliže byl Baikalův set lahůdkou především pro ty, kdo kromě tance na party také přemýšlí, pak se Mano Le Tough zaměřil ve shodě s názvem akce spíše na kinetický rozměr pouštěné hudby. Oproti svému předjezdci se také více soustředil na budování atmosféry, ať už výběrem skladeb, nebo budováním dramaturgického oblouku. Netrvalo dlouho a tenhle berlínský Ir zavedl party do nečekaně temných techno vod, tak odlišných od organického houseu jeho autorských desek. Soudě podle reakcí publika, měl Mano Le Tough sympatie návštěvníků MeetFactory jednoznačně na své straně, i když mi osobně trochu vadil příliš proměnlivý rytmus, který bránil ponořit se plně do proudu hudby.

Každý správný djský set obsahuje alespoň jeden WTF moment. V tomto případě šlo o Jam & Spoon remix prototranceové skladby The Age of Love téměř stejnojmenného projektu Age of Love, ale více byla v celkové linii setu například skladba 80’s Drugs japonského DJe Noriho - temný houseový track s rezonující syntezátorovou linkou. Vůbec se set hlavní hvězdy večera rozbíhal do nečekaných směrů, aniž by přitom výrazně ztrácel na soudržnosti. Takový „anything can happen“ přístup, který ne každý DJ dokáže ukočírovat - Mano Le Tough to ale dokázal s přehledem.

Info

Kinetic w/ Maeve (Mano Le Tough, Baikal)
10. 6. 2016, MeetFactory, Praha

foto © Richard Hodonicky

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace