redakce | Články / Reporty | 01.07.2016
V Azylu byly toho víkendu všechny pípy pod nadvládou Matušky, nutno dodat, že s vražednou stupňovitostí. Plánované venkovní vystoupení Tima Remise se vinou labilního počasí přesunulo do vnitřních prostor, kde se akce odehrávaly ještě v dobách před otevřením koncertního sálu. Mé první setkání s převelice sympatickým pánem vyústilo v intimní zážitek. V zemi, kde je benjo vlivem úděsných devadesátkových estrád spjato především s postavou Ivana Mládka, podobná osvícení potřebujeme. Vinyl jsem vyhandloval za panáka a recenzi. Chtěl jsem původně napsat, že to bylo jako poslouchat soundtrack k The Walking Dead, ale Remis se na něm opravdu objevil, takže to ztrácí kouzlo.
V sále. Asuna je blázen, dlouho jsem se při koncertu tak nezasmál. Hračky, looper, mikrofon a bizár lvl 9 000. Kdyby mě mamka v mládí nenabádala k úklidu pokojíčku, možná jsem dnes byl někde jinde. Nebo spíš ne. Japonec s plastovou trumpetkou koncertem roku? Rozhodně ano! Potěšilo, že během vystoupení už na sobě neměl roušku, jelikož si uvědomil, že tohle není Ostrava. O Nesbitts se prý nepíše, že zní jako OTK, tak to z úcty nedělám, i když to tam malinko slyším. Název novinky Dětí deště Tyto Alba prý není gramaticky chybně, ale sova pálená. Asi mi to tolik nepálilo, tak jsme se zasmáli na můj účet, příjemná hlučárna přesně ve stylu Silver Rocket, která zní nekompromisně dobře. Děti deště hrají bordel, který, na rozdíl od toho v mém pokojíčku, dává smysl.
Tim Remis (usa) + Asuna (jp) + Nesbitts + Děti deště
25. 6. 2016 Pivní bar Azyl, Liberec
foto © Matěj Krč
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.