Články / Reporty

Pomalu končíme? (Colours of Ostrava)

Pomalu končíme? (Colours of Ostrava)

Veronika Mrázková | Články / Reporty | 19.07.2015

Odpoledne se táhlo v duchu příjemných soft-pop-elektro zpívánek. Dillon z toho vyšli o dost lépe než The Dumplings. Tuhle polskou dvojici mám totiž ráda, ale ucamraný start a trochu příliš „vytí“ v nejistém podání Justyny Święs vyústilo vlastně v jen „neurazí“ koncert. A to je škoda. Na vině jsou určitě i repetitivní začátky a sekavé konce písniček, které neměly žádný silnější vývoj. To Dillon byla v hlase jistá, ve výrazu jímavá a v písních vynalézavější. Zanotovala jsem si rozkošnické Tip Tapping. Nešvar přílišně plochého startu se ale týkal i jí, senzace z toho nebude.

Rozproudit to svedli až Kill The Dandies. Neviděla jsem je hodně dlouho. Pořád sází těžkotonážní palbu. Jejich charizma krapet změklo, ale na vině je i brzký čas koncertu. Potmě by jejich tísnivá psychidelie vynikla víc. Nicméně Sonja je pořád rajcovní a Hank se s tím stále nemazlí, takže zůstali anti-komerční ulejvárnou pro fajnšmekry, a to jsme v den „Rudíků“ potřebovali.

Další antitezí k rudimentališti čítajícímu 30 tisíc hlav byli Vessels s třístovkovým posluchačstvem na Elektru. A tady se zastavíme. Light design na scéně zajišťovali Lunchmeat, zvuk bez chyby, prostor k pomilování – Electro stage je počin! Patří se vyseknout hlasitý kompliment lidem z Provozu Hlubina, protože tento cíp Colours (vč. Cineportu a koupelen) je jejich veledílo.

Vessels nejsou zajímaví jen svou historií a producentem, ale hlavně vizí. Masivní elektro hrané naživo kapelou je pořád poměrně unikátní úkaz. Živé bicí a synťáky udělají s tvarem a šířkou zvuku své, zvlášť když se jedná o velmi zkušené instrumentalisty. Set začali chilloutovějšími skladbami a la Bonobo, zakončovali tanečními zázraky z desky Dilate. Krása střídala nádheru.

A pěkně našlápnutí vyhledali jsme Dangera. Nejlepší světla, nejlepší efekty, přísná červeno-černá vizualizace a nad tím dvě světla jeho temné masky… Mělo to nádech Sin City, v němž vládne jen jeden mocnář. A jestli to byl opravdu francouzský house, tak je francouzský house v podstatě prvotřídní techno. Což je pro colorsí publikum nestandardní, ale pro změnu proč ne? Každý nový dramaturgický rozmach je osvěžující.

Dovětek chci věnovat jako každý rok vytrvalcům: respekt všem, kteří vyčkali Nathana Fakea ve tři ráno. Jaký byl?

Info

Colours of Ostrava
18.07.2015
Dolní oblast Vítkovic, Ostrava

foto © žakelýna

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace