Články / Rozhovory

Pořadatelská: Libor Galia (MeetFactory)

Pořadatelská: Libor Galia (MeetFactory)

redakce | Články / Rozhovory | 11.11.2018

„Zatímco přestavba foyer je na první pohled zřejmá, je větší, světlejší a vzdušnější (ale stále nám v něm něco chybí, čekáme třeba na mobiliář), rekonstrukce hudebního sálu je patrná hlavně pro vystupující, protože se vylepšovalo zejména zázemí,“ říká Libor Galia, který se stará o „dobrou tvář“ MeetFactory. A taky připomíná, že dramaturgii smíchovského prostoru netvoří pouze koncerty, ale i rezidence, galerie i divadla. Více prostoru jsme mu dali nejen u příležitosti klubového večera, který proběhne v součinnosti s platformou Shape. Přehlídka inovativní a elektronické hudby? A mnoho dalšího.

Co chystáte další dny a týdny?
Každý půlrok je v továrně rušno kvůli Veřejnému domu. Tak je tomu i právě nyní, na nohou jsou všichni v kanceláři, příchozí umělci, technici a další. Naskytne se příležitost nahlédnout na umělecké dílo ve stavu zrodu – MeetFactory má největší rezidenční program v Česku a ten den otevírají současní rezidenti své ateliéry; chystají se výstavy, ve velké galerii Based on True Story, v té menší (dostupné po schodech na boku továrny) Monument pro 308; bude divadlo; zahrají DJs. Veřejný dům se tentokrát koná v pátek 23. listopadu a program je, jako v případě této akce pokaždé, zdarma.

Jelikož se v rámci Veřejného domu nedostávalo takové pozornosti hudbě, která bývala zastoupena jmény z platformy Shape (kterou MeetFactory založilo a koordinuje ji) a která by si zasloužila ústřední pozornost, což demokratický charakter akce neumožňuje, rozhodlo se, že z toho uděláme raději o týden dřív patřičnou „showcase”. V pátek 16. listopadu tak továrna ve znamení platformy pro inovativní a elektronickou hudbu uvede Catnapp, Puce Mary (Posh Isolation, Pan), Tutu a Umbru. Poslední jmenovanou mj. letos do Shapu navrhla právě MeetFactory.


Jaký koncert tě v poslední době nadchnul? Čím, proč, kde?
Tahle otázka je pro mě stále choulostivější. Když už je nefotím či se na nich jinak pořadatelsky nepodílím, zpravidla větší část večera trávím komunikací s lidmi. Scéna je mála, na alternativní koncerty nám, zdá se, chodí stále méně lidí, a je tudíž na místě spolupracovat. Potěšila mě snaha dělat věci jinak, a to způsobem, jak u nás na začátku listopadu lidi okolo Unijazzu přistoupili ke zdejšímu prostoru s Festivalem Alternativa. Oceňuju, když vidím osobní zapálení, proto ještě zmíním Genot Centre a jejich letní „silent night” v hradecké NUUK. Mořit se v sauně, čistit hlavu v Labi, nenechat se odradit příjezdem policie a hlavně poslouchat, naslouchat a přemýšlet...

Když se podíváš na kulturní akce jinde, koho bys šel podpořit, koho je nutné vidět a slyšet?
Z větších pražských promotérů sleduju po všech stránkách činnost Fource Entertainment. Ti přiváží komerční, ale i vycházející a třeba mi neznámá jména, nevýdělečné večery vyvažují těmi výdělečnými – tomu se říká uvědomělá dramaturgie. Abych se ale vzdálil Praze, už dříve jsem podporoval ocenění koncertní série Itch My Hahaha cenou Vinyla, obecně jsou mi sympatické aktivity Tomina Kelara a Prokopa Holoubka, tedy akce brněnských klubů Kabinet Múz a Praha v Brně (Fórum pro architekturu a média), ve Full Moonu mě těší životaschopnost rubriky Lokály. Jako původem Severomoravák chci zmínit kopřivnickou Živou Mandalu a Marka Horynu, a říkám si, že bych měl jezdit domů častěji.

Z divadla, které mi je vedle hudby nejbližší (nejen proto, že v MeetFactory právě tyto dvě dramaturgie zastupuju), mi je blízká tvorba dramatika Wolframa Lotze, konkrétně po inscenaci Pár vzkazů veškerenstvu (hudbu dělá Dominik Gajarský alias Slowmotiondancer) jsem na cestě zpět k sobě strávil snad dvě tři hodiny. Považuju za důležité a příkladné, jak o divadle a jeho funkci ve společnosti přemýšlí Ivan Buraj s Matějem Nytrou v HaDivadle a v návaznosti na to si nemůžu odpustit, že jednoho dne jsem nechal srdce v A Studiu Rubín.

Jaký máš vztah k sociálním sítím?
Vesměs negativní, což je vzhledem k mé roli paradox, ale když už, pracovně trávím čas především na business.facebook. Facebook ve mně vyvolává pocit, že nestíhám seberealizaci, kulturu, život. Instagram (zatím) lajkuju, byť můj osobní účet nadále zeje prázdnotou. K posilování obecného povědomí a propagaci činnosti MeetFactory mi v současnosti přijde jako mnohem reprezentativnější primární médium. Všechnu moc obrazům!

Kam nejraději chodíš na jídlo?
Domů.

Info

Catnapp (ar) + Puce Mary (dk) + Tutu (es) + Umbra (rs)
16. 11. 2018 22:00
MeetFactory, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Jakub Jirásek, Matyáš Švejdík: Mělo to ducha letního táboru pro dospělý

Libor Galia 12.12.2024

Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.

Alf Carlsson: Zkouším nehrát moc rychle

Jiří V. Matýsek 09.12.2024

Se sdílným švédským jazzovým kytaristou jsme zapadli do jedné z hospod v centru Brna. Diskuze nad typicky českým gulášem se ubírala po unikátních cestičkách.

1914: Krev, smrt a utrpení

Abbé 04.12.2024

Členové 1914 vystupují pod smyšlenými identitami vojáků, včetně služebního zařazení. Rozhovor.

Simon Kounovský, Oliver Torr: Dorostli jsme do Axontorr

Libor Galia 26.11.2024

Torr, Axonbody. Settings. O spolupráci, vzniku alba i názvu je následující rozhovor. Křest hned.

Czech Metal Studies: Metal se dá zkoumat

Abbé 06.11.2024

Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.

David Boháč (NOC6): Klubovnu nám svěřili na dva roky

Mariia Smirnova 03.11.2024

V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.

Jim Luijten, Micha Zaat (Tramhaus): Utéct hned na začátku

Klára Řepková 23.10.2024

Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.

Brendan Canty (The Messthetics): Hraní naživo je nejlepší balzám na nafouklé ego

Banán 09.10.2024

Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.

Rasťo Rusnák (Kolowrat): Nové piesne vznikali pomaly

Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024

Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.

Red Fang: Pivo a bulšit

Abbé 03.10.2024

Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace