Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 08.11.2015
Americkou bluesovou, soulovou a r'n'b zpěvačku Wandu Johnson jsme v České republice neviděli poprvé. Nemýlím-li se však, její letošní olomoucké vystoupení bylo prvním, na kterém zpívala doprovázena svou tříčlennou domovskou kapelou Shrimp City Slims Band. A bylo to zatraceně dobře vidět. V momentě, kdy se Wanda Johnson připojila ke kapele, zmizel rozdíl mezi interpretem a doprovodnou kapelou. Wanda Johnson a její band jsou jedno tělo a jedna duše, jsou nedělitelní. Energie, která srší z pódia, je toho jasným důkazem.
Před koncertem jsem měl obavy, aby se to nezvrhlo ve zdlouhavou přehlídku spíše pomalejších, bluesově laděných kusů s niternou, soukromou tematikou - jak se to ostatně často stává u zpěvaček v tomto žánru. Jak šeredně jsem se zmýlil! Wanda Johnson s kapelou od prvního momentu šlápla na plynový pedál a ostré tempo si držela po většinu téměř dvouhodinového vystoupení. Pomalejší, procítěné kusy se tak staly více než rutinou příjemným osvěžením, díky němuž koncert skvěle gradoval.
Publikum v Bounty Rock Café se onoho večera drželo spíše zkrátka. Roztleskat, či dokonce rozezpívat jej bylo téměř nemožné. Přesto, čím více se blížilo finále, tím bylo více těch, kteří se zapojili i jinak než jen pasivním poslechem a vyslanou dávku pozitivní energie Wandě Johnson vraceli. Publikum sice nepatřilo k nejaktivnějším, přesto bylo vnímavé, bouřlivý potlesk na konci budiž jasným důkazem.
Hudba Wandy Johnson, tu více jazzová, tu více do blues, jindy do klasického r'n'b, báječně souzněla s přicházejícím podzimem, vytvořila krásný protipól k melancholii opadajících stromů. Energický, plný nakažlivé radosti, muzikantsky i pěvecky jedinečný.
Wanda Johnson & Shrimp City Slims Band (us)
24. 10. 2015, Bounty Rock Café, Olomouc
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.