David Vo Tien | Články / Reporty | 05.02.2015
Dneska na to půjdeme in media res, zostra, v rytmu vystřelené kulky, v duchu večera. "My nejsme Depakine Chrono." Jelikož si nevybavuju, jestli jsem kdy vůbec DP viděl a to, jak vypadají, už vůbec ne, považoval jsem úvod za poněkud trapný vtip. Ale ty obličeje mi byly povědomé a já nebyl schopný dát dohromady 2 + 3. Pak mě to trklo, že na ty podladěné riffy nepotřebuju kalkulačku a že jsou vlastně heavy. Kurac. "Dáme poslední věc a půjdeme do píče." Chvilka ladění. "Kdyžtak máme kazety, tamhle, jak jsou hajzly." Přesně po dvaceti minutách dokonáno bylo. Diktát jako vždy, jen mi tentokrát nepřipadal tak chorobně vzteklý. Zato vokál mi přinášel myšlenky na Gnu a kytara působila dost nametalovaně, struhadlo na zlý primitivní riffy hadr. Zapálený omšelý hadr. Nejhodnější Kurac, co jsem viděl. Navzdory hořlavé hudbě a šup sem šup tam přístupu na mě působily takřka zenově, a to nehraje.
Proto nástup Dope Body působil jako hození fláku do tygří klece nebo jako kopanec do rozkroku. Elektrizující. Odzbrojující, pokud někdo přišel na Sedmičku s kvérem, vystřelovákem nebo rybičkou. Zpěvák Andrew vypadá jak průnik Tylera Durdena s Christianem Balem a mladýho Micka Jaggera. Kolem stojanu se kroutí jako kobra, po pódiu kráčí jak leopard. Když si sundá triko, napadnou mě dvě věci: sochařství a gay sex. Do toho kytarista míří hlavou nástroje k podlaze jak samopalem na skosený nepřátele, obrací se k aparátu jako k mohyle, prsty útočí po hmatníku smyslů zbavený. Lidi paří jak na život a na smrt při Leather Face, progresivnější Twice the Life zase rozhoupává rytmem a komplikovaností nutí k pozornějšímu obdivnému pozorování i poslechu. Basák hraje jak druhý kytarista, nespokojí se s pouhým tvrzením spodku. Často jde harmonicky proti kytaře, hlavně ve výjezdech, což pak zní jak krátké duely mezi oběma. Kdykoli se Andrew snaží říct něco souvislejšího, kytarista už to žene k dalšímu songu. "Když jsem naposled cestoval, kontrolovali mi prdel." Jen, co to dořekne, vybouchne dynamit krátkého vazbení následovaného kvílením flažoletů. Takovou explozi dokáže patrně pouze kapela, co původně chtěla odehrát jen jednu show. Všimli jste si, třeba ve sloce Hired Gun, že Andrew má podobnou barvu hlasu jako Joey Ramone?
Dope Body (us) + Kurac
3. 2. 2015, Klub Strahov 007, Praha
foto © Václav Havelka
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.