waghiss666 | Články / Reporty | 26.08.2013
Pečky, městys kousek od Prahy, letos počtvrté hostil neoriginálně pojmenovanou přehlídku mladých, tvrdších a kytarových kapel. Za spolupráce členů několika z nich s Katkou Jarou se podařilo sestavit výživné menu s akustickým předkrmem a hlavními chody exotičtěji vonícími, i když stále v rámci nejstaršího kontinentu.
Set dua Black Lion jsem prošvihl, ale taky zjistil, že v Pečkách skvěle vaří. S produkcí pražských Skywalker už jsem měl nejednou tu čest a i tentokrát, stejně jako kdykoliv jindy s drobnými rozdíly, parádní. Ideální zvuk se klubal dlouho a koncem setu dokonce vypadl proud, nicméně nasazení nezpomalilo ani o světelnou sekundu. Sebejistota, pozitivní hesla a moderní hardcore mixlé pop-punkem, chytré texty, publikum jako zvěř a během breakdownu v London prasečí zakvílení, jaké od Kachny nečekáte.
Už během první písně Five Minute Fall jsme si všiml znuděné rytmické sekce a moje předpojatá otrávenost byla umocněna, šel jsem pryč a zpovzdálí sledoval, jak se repertoár i nasazení zlepšovalo a odezva publika přicházela přímo úměrně se zkonzumovaným alkoholem. Největší výzva večera přišla po desáté: popsat set britských Λrchetype, po němž jsem oněměl. Inspirace u The Chariot, Every Time I Die a Stray from the Path je záruka. Verbální výzvy k bordelu osekané na minimum, silná produkce zabalená do hluku. Před každou peckou odhalil frontman Bean její vznik a pak už bubenický přechod uvedl další nálož výbuchů, progresivních postupů a melodií, co ukusují uši jako Tyson. Tělocvik nechybí, bortí se pódium, nabíhá Kubo Hríbik ze spřátelených MKB a pod pódiem to vře. Pod vším tím chaosem a zvířeckostí se skrývá chytrý nářez, moderní metalcore nemusí být kravina.
Důvod, proč jsem namísto poslechu All Faces Down rozprávěl s kapelami o všem možném, vyvstal po prvním refrénu jako ukradeném od SUM 41. Když se tentýž ozval potřetí a z pop-punkových whoa-whoa našroubovaných breakdownů mě rozbolel žaludek, přišel cover Airplanes a díky třem přídavkům byl následující program rapidně zkrácen. Nic proti Rakousku, ale taky nic pro mě.
„Máme pojebaných dvadsať minút, Pečkyfest pome to tu rozjebat dopiči!“ řval kytarista Kubo, div mu hlava nepraskla, strhla se mela, pro Momma Knows Best nemám dost superlativů. Jejich hudba mi přijde ojedinělá, živáky narvané energií. Nový frontman možná neudýchá to, co starý, zato na pódiu přeřadí na nejvyšší otáčky a nic ho nezastaví. Kytarová práce je nepochopitelná vzhledem k fyzickému infernu, co předvádí muzikanti na stagi i pod ní. Rapový cover tentokrát nahradili Gallows, na pomoc přispěchal Bean z Λrchetype i sbory z úst návštěvníků. Ležící kytarista Igor vyčerpání rozhodně nesimuloval.
Citylights na sebe vzali roli lokálních lopat, tu jim ale nikdo nevěřil. Živelný hardcore-punk s melodickými riffy i nemetalovými breakdowny a geniální a vtipné texty, to je ultimátní kombinace. Přidejte zpívajícího bubeníka a znatelný vliv rock’n’rollu, to jsou předpoklady, proč Citylights nenudí. Neměli moc času, byli ve stresu a někteří v lihu, ale nastoupili s vervou a posledním singlem. Předvedli dvě nové pecky a dva covery a lidi pod podiem si to nechali líbit.
Pečkyfest mi kromě našlapané sestavy vystupujících nabídl i tu nejsilnější letní atmosféru bez klasických festivalových atrakcí a klišé, což je důvod, proč se příští rok vrátím tam, kam mě nasměruje nádražní lepenková mapa.
Pečkyfest 2013
Λrchetype (uk), All Faces Down (at, Five Minute Fall (at), Momma Knows Best, Skywalker, Citylights, Black Lion
16. 8. 2013, hřiště, Pečky
Kristina Kratochvilová 29.01.2025
Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.
Krištof Budke 27.01.2025
Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.
Julia Pátá 27.01.2025
Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.