Jiří Mališ | Články / Reporty | 22.11.2017
The Kooks se letos vytasili s kompilací The Best Of… So Far a na jejím evropském turné se nedalo čekat nic jiného než hit za hitem v euforické atmosféře. Čtveřice z jihoanglického Brightonu je jedním z vlajkonošů indie rocku, který si během posledního desetiletí vydobil vedoucí místo na hudební scéně. Nebylo tak divu, že kodaňská Vega byla měsíc dopředu vyprodaná a kdo se chtěl dostat do první řady, musel si před dveře stoupnout nějakou tu hodinu předem.
Předskokany byli irští The Academic, kvarteto, které je k The Kooks často přirovnáváno. Ti se sice v Dánsku představili poprvé, na kontě už ale mají turné s Catfish and the Bottleman nebo The Strokes a zkušenost s vyprodanými halami je na nich znát. Frontman Craig Fitzgerald bez problémů rozezpíval publikum a rozverně žertoval. The Academic zahráli singly z nadcházejícího alba Tales from the Backseat a rozloučili se nejznámější skladbou Different.
The Kooks se do toho dle očekávání pustili naplno. Set otevřely první singly Eddie’s Gun a Sofa Song, polovina sálu nadšením oněměla, druhá to hlasitostí vynahradila. Během první hodiny nebylo jediné hluché místo, The Kooks mají sáhodlouhý seznam skladeb, které obecenstvo poslouchalo poslední dekádu. Zazněly jak novější skladby Bad Habit a Down, tak klasiky She Moves in Her Own Way a Ooh La, ve zkratce - The Kooks zahráli všechno. Během Matchbox lehce unavené publikum odzívalo dvouminutový kytarový jam, ale zbývala ještě půlhodina. A když se pak z pódia poroučeli už po Junk of the Heart (Happy), bylo jasné, že přídavek musí být. A vytleskat se nechali třikrát. Zazněla Seaside a celý sál si zahrál na doprovodné vokalisty. Následovala Around Town, tentokrát bez podpory publika, všichni už byli připraveni na hit no.1.
Koncert The Kooks by se rozhodně neobešel bez jedné z nejohranějších skladeb celého žánru - Naïve. Na pódium bylo přes zdvižené telefony vidět jen těžko, ale veselá píseň o nevěře se stejně nejlépe poslouchá se zavřenýma očima. „True or false it may be…” - ať už to je pravda nebo ne, indie rock není světoborným žánrem, vesměs jednoduché skladby o více či méně šťastných láskách v sobě ale mají neskutečné množství pozitivní energie. A vidět kolem sebe dvanáct set šťastných tváří je k nezaplacení.
The Kooks (uk) + The Academic (ie)
20. 11. 2017, Store Vega, Kodaň
foto: Mathias Bak Larsen
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.