Jiří Přivřel | Články / Reporty | 27.07.2021
Zlínský Zvěřinec pořádal Slavnost v houští kousek za městem. Původní idea, že bude probíhat vždy na jiném místě, vzala sice za své, ale po loňském ročníku do menší míry přeloženém do online džungle, představoval letošní návrat do remízu u Lukova návrat k jistotám. V_houští je jako site-specific akce ze své podstaty vázaná na dané místo a jako taková je do domovů nepřenositelná. Dramaturgie nestaví na zavedených jménech, ale na přátelských vztazích, provázaných jako místní ekosystém. A tak i vstupné bylo dobrovolné a poslouží na výsadbu poničených stromů na jižní Moravě.
Podvečerní hodiny patřily folku, který do lesních porostů neodmyslitelně patří stejně jako oheň a špekáčky. Všechno bylo. Hned na úvod Comar in the Cube vyslal jasné poselství, že folk’s not dead, jak by se snad mohlo z dopoledních zpráv o loučení s Františkem Nedvědem zdát. Za následujícím projektem Nech čagan viset stojí spisovatelka, bloggerka a hudebnica Irena Knedlová Vlčková, která do svého vystoupení přidává prvky folklóru a rapuje v místním nářečí. Své vyprávění, čtené i zhudebněné, situuje do nedaleké Podkopné Lhoty a promítá se v něm magie Hostýnských vrchů. Bodrá to žena. Olomoučtí Åncient Teenager tady zapustili kořeny už předloni, tentokrát poprvé v duu. Oželeli tak účast na Czech Ukulele Festivalu, na který je beztak nikdo nepozval. Tady byli vítáni a průběžně občerstvováni meruňkovicí, čehož se s radostí a odpovědně zhostil Martin Šinkovský. Bodrý to muž.
fotogalerie ze Slavnosti ke zhlédnutí zde
Odmítnout v těchto končinách kalíšek, je jako podepsat si ortel, a to nechceš. Už tak nám po premiérovém vystoupení úderných Apolloguys dýchali za krk Synové smrti. „Další song se jmenuje Začni a je o smrti. My hrajeme písně o smrti a o lásce. Až bude o lásce, tak vám řeknu.“ Opětovné hudební zmrtvýchvstání Romana Vičíka, takže klobouk na hlavu pro případ, že bys měl zubaté pohlédnout do očí, ať můžeš sklopit krempu. Blues, danse macabre a pohrobci Nylon Jail. O půlnoci se o závěrečnou sonickou tečku postará No.c, formace pořádajícího Honzy Tomšů. Ten pro tu chvíli odloží mikrofon a židovská přísloví, chopí se kytary a s bicími na sebe řvou jako na lesy, uši rve i ta poblikávající žárovka. Kytara letí do houští a Call Me úlet mixují Algiers s Neunundneunzig Luftballons. Na place i v krmelci to vypadá, že pár otrlých se tady ke spánku hned tak nechystá. Takových setkání klidně houšť.
Slavnost v houští
24. 7. 2021, Lukov
foto: Jiří Přivřel
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.