Články / Reporty

Skrillexův přímočarý útok

Skrillexův přímočarý útok

Martin Řezníček | Články / Reporty | 27.08.2016

Poslední tuzemské vystoupení dubstepového krále Skrillexe se odehrálo za dost složitých okolností na Rock for People před čtyřmi lety. Po větrné smršti se koncert vůbec neměl konat a nakonec se přesunul na jedno z menších stanových pódií, kde si ho užil jen zlomek návštěvníků festivalu, kteří neopustili areál a o přesunu se dozvěděli.

„Co se podělá jednou, podělá se podruhé“ platí naštěstí jen někdy. Srpnový koncert Skrillexe proběhl hladce a tam, kde měl. Sonny John Moore s pořadatelem vybrali nově vypucovanou halu Pragovka a každému z návštěvníků bylo hned jasné proč. Bývalá výrobní hala, ze které zmizely pouze stroje a zařízení, posloužila jako skvělá kulisa pro dubstepovou párty. V kombinaci se světly, lasery, stroboskopy a kouřem bylo o vizuální porno postaráno. Jenomže krása tady zvítězila nad účelností. Projektanti nepočítali s tím, že by hala místo desítkám dělníků sloužila tisícům pařících lidí, takže v ní bylo dusno a horko. Kvůli podlouhlému půdorysu pak měl šanci vidět na pódium jen omezený počet fanoušků, zbytek se musel spokojit s pohledem z velké dálky. V předních řadách proto byla bezohledná tlačenice a rave, tancovat se dalo spíš vzadu.

O support se postaral Nizozemec Wiwek a necelá desítka dalších DJs. Na všechny se pařilo, beaty se lámaly a přeboostěné basy přitloukaly podrážky k polité podlaze. Skrillexova dominance ale byla evidentní a mnozí přišli pouze na jeho set. Ten trval hodinu a půl a Moore ho pojal průřezově. Tracky přehrával v modifikovaných remixech, takže publikum bylo stále trochu překvapené, což setu prospělo. Zaznělo i Take Ü There z projektu Jack Ü a samozřejmě došlo na hity z EP Scary Monsters and Nice Sprites. Hlavně na stejnojmenný track, jehož hlavní téma se několikrát vynořilo a zase zaplulo – stejně jako slavný výkřik „Yes, oh my God!“. Do zblbnutí se jelo „Everybody now, let me see your hands up!“ a hned dvakrát zazněl mix Killa (jednou v podání Skrillexe, podruhé od Wiweka). Opakování ale nepůsobilo nepříjemně, naopak bylo dramaturgicky přínosné. Přece jenom člověku se líbí to, co je mu povědomé. V setlistu příjemně překvapil mix Chop Suey! od System of a Down, po němž následovala Bohemian Rhapsody, z níž už Skrillex plynule přešel do závěrečné Bangarang. A jako outro ještě naposledy zaznělo téma ze Scary Monsters and Nice Sprites v klavírní verzi.

Rande se Skrillexem nedoprovázelo žádné dlouhé oťukávání a řeči, šlo se rovnou na věc. Přímočarý útok a všechny obranné linie padly k zemi. Sonny John Moore skóroval.

Info

Skrillex (us), Wiwek (ne) a další
25. 8. 2016, Pragovka, Praha

foto © Romana Kovácsová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace