Články / Reporty

Strhující i citlivý Sohn

Strhující i citlivý Sohn

Jakub Béreš | Články / Reporty | 14.05.2018

Vystoupení britského zpěváka a producenta Christophera Michaela Taylora aka Sohna mělo původně proběhnout už koncem minulého roku. Zklamání z půlročního odsunutí koncertu k jeho loňské desce Rennen rychle vystřídalo nadšení z pompézní i osobité show, během které došlo na taneční extázi i romantické dojímaní při nové, doposud nevydané bezejmenné baladě. Tu jako jedinou Sohn zahrál pouze na klavír. Akustickým nástrojům většinou nedává takový prostor, když za sebe nechává mluvit hlavně chytlavé melodie a podmanivě dunivé beaty.

Ten večer hrála velkou roli i světla a své o tom věděl i Dán Goss. Začínající umělec zahrál bez doprovodné kapely a společnost mu tak dělaly pouze světelné kužely tvořící pomyslné mříže, do kterých se nechal excentrický zpěvák dobrovolně zavřít, aby zpoza nich předvedl svou vizi aktuálního těkavého popu. Taneční i citlivé polohy se během jeho setu dokonale prolínaly, jen škoda, že jeho skladby působily poněkud chladně a monotónně. Jinak velmi přesvědčivý výkon.

fotogalerie z koncertu tady

Světla hrála velkou úlohu i později, když Sohnovi a jeho dvojčlenné kapele dělala majestátní doprovod pětice postupně se rozsvěcejících velkých reflektorů. Ty doplnily perfektně sehrané stroboskopy, odhalující vždy tu správnou část pódia – jednou ukázaly celou trojici muzikantů, jindy zase jenom černé obrysy. Sohn vykopl svůj set s novým singlem Hue, který zkreslenými sirénami lehce připomíná Jamese Blakea. U toho se nechal inspirovat i stage designem, když jako on zvolil variantu rozložení muzikantů na pódiu tak, aby hlavní článek nebyl uprostřed dění. Místo toho Sohn zabral postranní část stage a doprostřed před diváky přišel, pouze aby si střihl kytarové sólo ve skladbě Nil.

Když Sohn pozvolna přešel ke staršímu materiálu, šla všechna srovnání s jinými umělci stranou. Takřka vyprodaný Palác Akropolis zasáhla dojemná atmosféra melodických písní, a to i ty, kteří přišli zavzpomínat na hype kolem debutové nahrávky Tremors, jež se svezla na postdubstepové vlně spjaté s písničkáři. Ostatně právě písně z této desky fanoušky roztančily nejvíce. Přestože je Sohn na svých deskách usazený v jedné poloze, během koncertu dokázal, že naživo jeho hlas umí kouzlit s různými náladami a že umí vytvořit energičtější show než jeho kolegové z kategorie citlivých elektronických písničkářů.

Info

Sohn (uk) + Goss (dk)
12. 5. 2018 Palác Akropolis, Praha

foto © Honza Petřík

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace