Anna Pleslová | Články / Reporty | 04.05.2015
Dvojice ze San Franciska slaví deset let společného fungování a už mají za sebou šest alb. To je jedno za ani ne dva roky, Dodos vydávají jako na běžícím pásu. A jejich hudba taky jako z běžícího pásu zní. Na debutu se ještě hledali v romantickém folku se španělkou, ale už na následující Visiter našli nezaměnitelný styl, který zní, jako by se kytara a bicí neustále předháněly, příjemně měkký hlas Merica Longa pak funguje jako uklidňující vypravěč. Hutná muzika znamenala koncert v malém Rock Café bez možnosti se nadechnout.
Ale nejdříve česká předkapela Dalekko a jejich lo-fi pop podobný Editors nebo Interpol. Zajímavé melodické nápady nenudily, nejvíc si ale pamatuju nárazy do kopáku čeřící právě nafoukaný dým a zpěvákovu kytaru posazenou proklatě vysoko. Na Česko dobrý.
Vystoupení Dodos začalo nenápadně. Připravovali si nástroje a rovnali krabičky, pak najednou něco řekli a zničehonic začali hrát. Sympatičtí a skromní kluci, zdatní hudebníci. Meric hraje na jednu kytaru a ty další ještě stačí pouštět ze šlapátek a střídat efekty, vizuálně zajímavý typ, Mexiko i Asie. Bubeník Logan Kroeber vypadá jako hlavní postava ze seriálu Homeland, pořád ho pozorujete a je co sledovat i na jeho hře. Složité rytmy na každou ruku zvlášť, pro lidi neschopné zavázat si tkaničku a ještě přitom mluvit věc nadpřirozená.
Dodos zahráli spravedlivě ze všech desek, taky pecky Black Night, Confidence nebo The Tide či Competition z té aktuální. Nejvíc to fungovalo u otevřených písní s psychedeličtějším a instrumentálním koncem, kdy sál zaplnila hmota zvuků, tlačící se do sluchovodů. Publikum nemělo dost a muselo se přidávat – dvakrát –, poslední song si vybrali sami fanoušci. The Dodos u nás hráli třikrát a dokonce tu natočili živák. A za dva roky zase přijedou s novou deskou.
The Dodos (usa) + Dalekko
1. 5. 2015, Rock Café, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.