Články / Rozhovory

The Japanese House: Moje jméno je Amber

The Japanese House: Moje jméno je Amber

Jakub Béreš | Články / Rozhovory | 27.06.2017

Za indiepopovým projektem The Japanese House stojí pouze jednadvacetiletá Amber Brain. Matoucí může být i fakt, že na živých koncertech má za sebou plnohodnotnou kapelu a svůj hlas pravidelně ohýbá efekty, kvůli kterým je obtížně rozeznat její pohlaví. Za své objevení vděčí letitému příteli Georgi Danielovi z The 1975, který ji vzal na jejich australskou tour a stojí i za koprodukcí vyšlých singlů. Zajímavého talentu si kromě něho všiml i rozhlasový moderátor Zane Lowe, který její skladbu Still označil za jeho vůbec poslední „hottest record“ u BBC, předtím, než odešel do Apple Music.

Tohle je tvůj první koncert v Praze. Byla jsi tu někdy dříve?
Ano, když jsem cestovala s kamarády po Evropě. Bylo to na jeden den, takže jsem toho moc neviděla.

A měla jsi dneska více času na prozkoumání města?
Ani moc ne. Stihla jsem tady jenom oběd, protože pak byl domluvený rozhovor v rádiu. Nejím maso, takže jsme si dávali vegetariánské jídlo, což bylo fajn, i když můj wrap nebyl nic moc. Kamarádi ale měli větší štěstí při výběru, tak jsem ujídala od nich.

Proč The Japanese House?
Když mi bylo asi šest, tak jsem se nějakou dobu oblékala jako kluk a říkala si Denny. Byli jsme zrovna na dovolené s rodiči v Devonu a holka od vedle, co byla asi ve stejném věku jako já, se do mě zamilovala a posílala mi milostné dopisy. Když jsem jí po týdnu řekla, že jsem taky holka a moje jméno je Amber, zlomila jsem jí srdce. Dům, ve kterém jsme těch pár dnů bydleli, byl v japonském stylu. V paměti je to ucelená vzpomínka.

Viděla ses s tou dívkou ještě někdy?
Ani nevím, co bych jí k tomu řekla, bylo jsme malé.

The Japanese House zní jako název pro kapelu.
Nechtěla jsem používat vlastní jméno, ale pseudonym. Nešlo mi o to, aby si lidi spojovali s mojí hudbou přímo mě.


Není to pro tvoje fanoušky matoucí? Když jsem tě slyšel poprvé, pod všemi těmi efekty jsem váhal, jestli slyším ženský nebo mužský hlas.
Tohle je mi povědomé… Spoustu lidí používá pseudonymy, ty jejich ale na rozdíl od mého zní více jako pravé jméno. Nevím, proč se to tolik řeší. Komu se líbím, ať si mě vygooglí, a bude po problému.

Se jménem se často pojí otázka genderu. Myslíš, že je v hudebním světe tohle téma nadužívané? Nebo podceňované?
Nechtěla jsem na sebe upozornit touhle diskuzí. Lidi si většinou myslí, že když žena nepoužívá své jméno, tak to dělá, aby ji nepovažovali za ženu, ale za muže. Obráceně to ovšem takhle nefunguje - když má muž pseudonym, nikdo netvrdí, že se chce vydávat za ženu. Je Drakeovo jméno vážně Drake? Nebo mluví někdo o Aphex Twinovi s tím, že se snaží být ženou?

Jsou tyhle debaty pro muzikanty dobré?
Je důležité mluvit o genderu v jakémkoliv prostředí. Ale nechci vynášet žádné silné výroky. Netoužím po tom, aby si mě lidi zaškatulkovali.

Máš za sebou tři kratší nahrávky, desku jsi zatím nevydala. Má to ještě smysl v roce 2017?
No jasně, určitě co nejdříve vydám plnohodnotné album. Jsem ale zastánce toho názoru, že by taková věc měla mít větší smysl a nebýt pouhou kompilací písniček, od toho tady jsou singly a streamovací služby. Album by mělo být velkou senzací. Já jsem s ním ale zatím nepřišla, protože jsem na předešlých EPs teprve zjišťovala, kým chci být a jakou hudbu chci dělat. Proto pro mě bylo lepší vydávat kratší celky a s nimi pak dva roky objíždět koncerty. Je to začarovaný kruh, protože kvůli neustálému koncertování jsem na přípravu alba ani neměla čas. Začínající umělci by se neměli nikam hrnout.

V jakém je stádiu je tedy deska?
Už jí nahráváme, ale na datum je zatím brzo. Pracuju s  jinými náladami než u předešlých songů, ale nebude zase natolik jiné, aby se ztratilo v tom, co jsem dělala doposud.

Producentkou sama sobě?
Všechno dělám sama s pomocí mého kamaráda George. Já něco napíšu a udělám pár produkčních kroků, pak s tím přijdu za Georgem a společně to doladíme.


Myslíš George Daniela z The 1975. Jak tě změnila spolupráce s ním a jejich zpěvákem Mattem Healym?
Asi nijak. S Georgem máme podobný hudební vkus, navíc on je oproti mně zkušený producent, takže můžu být vděčná za to, že si rozumíme a společně tvoříme.

Jak jste na sebe narazili?
Známe se už hodně dlouho a nějakou dobu jsme přátelé. Bylo od nich hezké, že když jsem začala vydávat muziku, tak o mě tweetovali a vzali mě na tour. Já tolik followerů asi jen tak mít nebudu, takže to pro mě bylo velké.

Jaká nejlepší věc se může začínajícímu umělci přihodit?
Základ je mít dobrou píseň, která lidem uvízne v hlavě. Mě se tohle naštěstí podařilo. Pak nevím, jestli je důležitější být aktivní online, hrát hodně koncertů nebo se ukazovat na cool akcích... To je otázka na hudební manažery. Pro mě je nejdůležitější mít co a o čem zpívat. Všechno ostatní se časem poddá.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Czech Metal Studies: Metal se dá zkoumat

Abbé 06.11.2024

Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.

David Boháč (NOC6): Klubovnu nám svěřili na dva roky

Mariia Smirnova 03.11.2024

V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.

Jim Luijten, Micha Zaat (Tramhaus): Utéct hned na začátku

Klára Řepková 23.10.2024

Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.

Brendan Canty (The Messthetics): Hraní naživo je nejlepší balzám na nafouklé ego

Banán 09.10.2024

Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.

Rasťo Rusnák (Kolowrat): Nové piesne vznikali pomaly

Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024

Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.

Red Fang: Pivo a bulšit

Abbé 03.10.2024

Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…

Jakub Nový (Prague Music Week): Velkou mezeru vidím ve vzdělávání

redakce 30.09.2024

Akce rovněž nabídne příležitosti pro networking mezi umělci a profesionály a představí veletrh s firmami z hudebního sektoru. Programový ředitel nám o tom řekl více.

Midirama (Fuchs2): Musí tam být oheň!

Libor Galia 26.09.2024

Jeden z nových bookerů pražského Fuchs2 je DJ s více než dvacetiletou historií, který se před několika lety stal i producentem. Set v kolumbijském lochu?

Mikuláš Svoboda (HYB4): Přivézt Sungazer je splněný sen

Mariia Smirnova 24.09.2024

Dostal Sungazery do Česka. “Líbí se jim atmosféra Kampusu, rádi se sem vrací,” říká dramaturg hudební sekce Mikuláš Svoboda.

Vlzques (Fuchs2, Swine Daily): Baile Funk jednoducho milujem

Libor Galia 05.09.2024

Jeden z dramaturgů klubu Fuchs2 se rozhodl přinést do pražské klubové scény svěží vítr, nové žánry a neotřelé hudební experimenty s pulzujícími rytmy Latinské Ameriky. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace