Vadim Petrov | Články / Reporty | 15.11.2016
Tuhle jsem si pouštěl The Perfect High a všiml si, že jde o víc než jen rozlučku na konci první desky, že jsou tam taky dobrý, hutný kytary. Střih – Roxy o týden později – The Perfect High – wall of death přes celý klub – tomu říkám dramenbejz! You give us energy we give you energy, anybody falls pick 'em up, I wanna see a circle pit! Tohle teda moc nepřipomíná popis taneční hudby.
Veselá metalcorová diskotéka The Truth Is Out There příjemně rozehřeje houstnoucí publikum, dojde i na první circle pit. Pak do vlhnoucího lidu nepříliš něžně vstoupí The Qemists posledním singlem Jungle a periodickými pohyby rozvibrují blány davu; zduřelé pogo se rychle urve z rovnovážného stavu a začne oscilovat, breakbeat jeho krmí. Náhle zhasnou světla, zmlknou bedny, po pár neslyšených dobách konečně najdou moje nohy zem, lapu po dechu, stroboskopy, už zase sypou uhlí, ztrácím rovnováhu, drop. Při Renegade padají zpocení potapěči do korálových útesů pod stagí a já rezignuju na sledování setlistu. Pozérsky ohrnuju nos nad novou deskou, vždyť už je poslouchám kolik let, tohle směřování k metalcoru zní příliš genericky. Jak staré je to, na co právě pogujeme? Nezáleží na tom, kecům konec.
Proletím se, až budou hrát Stompbox – omyl, všeobjímající mosh své kultisty nepropouští. Místo profláklého samplu ze Sporova remixu servírují TCho pakárnu Everybody Get Down Low, už se moc nehraje a já jsem vlastně rád, v závěru setu se ale s chutí přidám, s dropem družně poskočíme.
Ohlas z Brna: kapela splynula s publikem, lol. Komu se směju? Pochybovačům, Tomášům, sám sobě totiž. Účastníci koncertu dosahují kvantového bytí – jak jinak by mohli být napravo i nalevo pod bednami, před zvukařem i na stagi, v letu i chytat letící? Špičková práce s davem, euforie, totální syntéza. Shout outs: The Truth Is Out There, chlapi, takhle jo! Roxy, o tolik lepší atmo než v LMB. Ale nemohl by na závěr zahrát třeba někdo ze Shadowboxu? Dobře, chápu, sbalte stage, je neděle.
The Qemists (uk), The Truth Is Out There
13. 11. 2016 Roxy, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.