Články / Rozhovory

This Will Destroy You: Víš co, koukat na lidi, co provozují sex…

This Will Destroy You: Víš co, koukat na lidi, co provozují sex…

Tereza Tůmová | Články / Rozhovory | 03.10.2014

This Will Destroy You přijeli do Rock Café se zpožděním, Jeremy zamířil rovnou na pohotovost a zbytek spolu s předkapelou Lymbyc Systym nenasytně dlouhou zvučili. Fanoušci přešlapovali v přízemí pěknou dobu a já se v přestávkách snažila kapelu ukrást zvukařům. Alex, Chris i Donovan se asi i proto tvářili zpočátku dost znuděně a otráveně. Jak ovšem gradovalo téma, dostali jsme se k zaujetí a nakonec i mírně nervóznímu popotahování límečku od košile (flanelky, jistěže).

Pěkná řádka vinylů v merchi, koukám. Který formát je podle vás ten pravý?
Chris: 180 gramovej vinyl je nejlepší.

Don: Jo, nejlepší a miluju způsob prezentace vinylů, něco jako plakát.

Alex: Umělecký ztvárnění je důležitý a samotný formát vinylu tě nutí poslechnout si album celý, bez přeskakování sem tam. Navíc se zvuk nejvíc blíží skutečnosti.

Chris: Způsob, jakým tvoříme alba, dává větší smysl, pokud je vydáváme na vinylech, což je formát, který alespoň nějak motivuje lidi poslechnout si album celý.

Jak se teda stavíte k tomu, že většina lidí si vás poslechne přes YouTube s minimálním rozlišením a velká část detailů zmizí?
Alex: Bohužel je to tak, vím o tom, a když mixuju, používám k tomu repráčky od notebooku, abych věděl, co bude slyšet. Tak nějak s tím počítáme.

Chris: Při poslechu muziky, která nebyla konvertovaná, jsi skutečně schopná dostat víc, je tam větší hloubka, tvoje tělo cítí víc, a to z toho dělá něco supercennýho.

Spousta snahy se rozpustí v podělaným zvuku mp3.
Don: To je prostě doba, ve který žijeme. Jestli se lidem podělanej zvuk líbí víc, nenaděláme nic.

Alex: Dobrej příklad komercializace zvuku je Apple, který aktuálně nasdílel album U2 přímo do telefonů. Kombinace hudebního průmyslu s konzumem.

Chris: Nedali žádnou volbu. Máme štěstí, že ti, kterým se naše kapela líbí, mají rádi vinyly.

A Pono byste si koupili?
Don: (zděšení) Cože? Porno?

Chris: Pono Neila Younga, technologie, která přenáší muziku digitálně s vysokým rozlišením. Rád bych viděl, co vyrobil, je v tom kus úsilí, kompletně přetvořit způsob, jakým jsou audio soubory generovány. Záleží, jak to bude fungovat, jak bude dostupný.

Don: Neil Young hodně věří lidem. Podle mě každej radši šáhne po albu zdarma někde na netu.

Teda, vyděsila jsem tě. Porno je ve Státech pořád šokující?
Don: Pro nás ne, ve Státech je velká porno subkultura. Tabu je to pro nábožensky založený lidi a lidi, kteří odmítají zkoumat vlastní sexualitu, pro ty, kteří souloží jen za účelem mít děti.

Státy jsou často prezentovány jako velmi konzervativní.
Don: Jasně, konzervativců je spousta, ale lepší se to. Internet udělal hodně a za posledních třicet let se dost změnilo. Ale my s pornografií problém nemáme. Řekl bys, že je to taky forma umění?

Don: Určitě, nějak to na tebe působí, budí emoce, a to je přece definice umění. Víš co, koukat na lidi, co provozují sex… Všichni víme, že takhle sex ve skutečnosti nevypadá, že to jenom hrají.

Cítíš sex v hudbě?
Don: Jasně, v hudbě máš celý spektrum emocí. Záleží na náladě, někdy se můžeš při poslouchání cítit i vážně sexy. Já rád vytvářím sexy muziku, vždycky se o to snažím. Podívej, my měli na koncertě i souložící lidi. Nebo jsme taky hráli s kámošem DJem, pouštěl rychlý, hluboký basy a přišla holka, opřela se o vibrující pult a zůstala tam celej song. I tohle se děje ve Státech. Sex není náš primární cíl, ale v muzice můžeš cítit cokoli.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Czech Metal Studies: Metal se dá zkoumat

Abbé 06.11.2024

Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.

David Boháč (NOC6): Klubovnu nám svěřili na dva roky

Mariia Smirnova 03.11.2024

V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.

Jim Luijten, Micha Zaat (Tramhaus): Utéct hned na začátku

Klára Řepková 23.10.2024

Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.

Brendan Canty (The Messthetics): Hraní naživo je nejlepší balzám na nafouklé ego

Banán 09.10.2024

Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.

Rasťo Rusnák (Kolowrat): Nové piesne vznikali pomaly

Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024

Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.

Red Fang: Pivo a bulšit

Abbé 03.10.2024

Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…

Jakub Nový (Prague Music Week): Velkou mezeru vidím ve vzdělávání

redakce 30.09.2024

Akce rovněž nabídne příležitosti pro networking mezi umělci a profesionály a představí veletrh s firmami z hudebního sektoru. Programový ředitel nám o tom řekl více.

Midirama (Fuchs2): Musí tam být oheň!

Libor Galia 26.09.2024

Jeden z nových bookerů pražského Fuchs2 je DJ s více než dvacetiletou historií, který se před několika lety stal i producentem. Set v kolumbijském lochu?

Mikuláš Svoboda (HYB4): Přivézt Sungazer je splněný sen

Mariia Smirnova 24.09.2024

Dostal Sungazery do Česka. “Líbí se jim atmosféra Kampusu, rádi se sem vrací,” říká dramaturg hudební sekce Mikuláš Svoboda.

Vlzques (Fuchs2, Swine Daily): Baile Funk jednoducho milujem

Libor Galia 05.09.2024

Jeden z dramaturgů klubu Fuchs2 se rozhodl přinést do pražské klubové scény svěží vítr, nové žánry a neotřelé hudební experimenty s pulzujícími rytmy Latinské Ameriky. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace