Iveta Křenková | Články / Reporty | 06.11.2016
Tyler Joseph a Josh Dun letos navštívili Česko podruhé. Tentokrát ukázali vyprodané Tipsport areně, proč se z nich stal světový fenomén.
Večer zahájil irský zpěvák Bry. Mezi písničkami se snažil o vtipné hlášky, které se mu více méně dařily, taky si posteskl, že jeho hudba se stala známou díky playlistu na Spotify, jehož jméno je „sad indie“. Přesně tak by se dala tvorba Bryho popsat ve dvou slovech. Odehrál poměrně zdařilý set a na pódiu se zbytečně nezdržoval.
Před začátkem koncertu Twenty One Pilots by se atmosféra dala krájet. Za bílou plachtou se chystala stage, zatímco fanoušci neúnavně ječeli pokaždé, když se někdo jen mihl v zákulisí. Přesně ve 21:21 (náhoda?) se na stagi začalo konečně něco dít. Spustila doprovodná hudba, která zněla až do začátku koncertu. Ve chvíli, kdy zhasla světla a na bílé plachtě se objevily siluety dvou postav, se strhlo davové šílenství.
Twenty One Pilots set zahájili intrem Fairly Local a úvodní písní z alba Blurryface – Heavydirtysoul. Při druhé Hometown zažili nejlepší moment večera diváci v sektoru číslo 300. Když na zamaskovaném Tyleru Josephovi za klavírem přistála obrovská černá plachta, nikdo nechápal, co se děje. Kapela využila dokonalého momentu překvapení, protože všichni zírali na tmou zahalenou stage v očekávání, co se bude dít. V tom zasvítilo světlo nahoru a fanynky začaly pištět jako o život. Na tribuně stál Joseph. Veškeré pochybnosti o tom, že je to skutečně on, zmizely se sundáním masky, ale než se fanynky stihly vzpamatovat a vrhnout se na něj, sekuritka ho odváděla pryč. Jak rychle by musel běžet, aby to z pódia stihl na tribunu? Byl to u klavíru falešný Joseph? Nebo nový Houdini?
Po skladbě Polarize zazněla nejaktuálnější písnička nazvaná Heathens, která vznikla jako soundtrack ke komiksovému filmu Suicide Squad. Atmosféru filmu podtrhovala i atmosféra v hale, světla svítila zeleně a fialově, za Josephem a Dunem se na obří obrazovce vznášely lebky. Překvápka a přemisťování pokračovaly i nadále, několik písní americká dvojice odehrála na menším pódiu uprostřed haly. Bubeník Dun předvedl svůj backflip, při písni Ride si užil hraní na bicí mezi diváky. Josephovi triky nestačily, takže si hned několikrát vlezl mezi fanoušky, kteří ho unášeli na rukou. S halou se kapela rozloučila písničkou Goner a následnou Trees, před kterou zazněla snad jediná promluva k fanouškům za celý večer.
Twenty One Pilots předvedli parádní show, nejen co se týče hudební stránky. Promyšlený vizuál, světla, převleky, koncept celého turné Emotional Roadshow a snaha překvapit publikum je povyšuje na jinou úroveň. Otázka je, jestli jim celosvětová popularita svědčí. Za mě to bylo nejlepší na menším jevišti uprostřed haly.
Twenty Øne Piløts (usa) + Bry (irl)
4. 11. 2016, Tipsport arena, Praha
foto © Tereza Rzymanová
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.