Články / Reporty

V pokleku nebo ve vzduchu (Billy Talent)

V pokleku nebo ve vzduchu (Billy Talent)

Martin Řezníček | Články / Reporty | 05.08.2017

Billy Talent se u nás těší velké popularitě, což dokazuje i fakt, že letos kromě obligátní Prahy přibylo na program turné ještě vystoupení v Olomouci. Kapela se na něj vydala bez bubeníka Aarona Solowoniuka, který dlouhodobě bojuje s roztroušenou sklerózou. Náhradníkem je Jordan Hastings z Alexisonfire, který zaskakoval už při nahrávání posledního alba Affraid of Heights.

Čtveřice se na pódium přiřítila v červených košilích, takže si ji leckdo mohl na první pohled splést s boybandem z šedesátých let. Korunu všemu nasadil frontman Benjamin Kowalewicz, který zvolil ještě bílé kalhoty. Za takovým seladonem by se na molu v Palermu otočila nejedna sukně. Všechna ta červená ale působila osvěžujícím dojmem a vlastně i celkem stylově. Úvodní písně Devil in the Midnight Mass a This Suffering nikoho nepřekvapily a možná právě neměnnost začátku set listu byla na vině pomalejšího rozjezdu. Bohužel i čtvrtá This Is How It Goes poněkud zklamala, neboť Kowalewicz vynechával kulervoucí screamy v refrénu a víceméně je "jen" odzpíval normální polohou hlasu. Nabízela se spekulace, zda s věkem neztrácí část rejstříku, čemuž by napovídal i fakt, že screamy se nevyskytují ani na poslední studiové nahrávce. Věřme však raději tomu, že po týdnech strávených na turné byl jen lehce indisponovaný a v nejtěžších pasážích se raději šetřil.

Obrat nastal okolo páté, šesté písně a po tři čtvrtě hodině se zdálo, že koncert nemá kam gradovat. Dramaturgicky mistrně zvládnutá druhá půlka setu však ukázala, že jakmile Billy Talent dostanou publikum do varu, jen tak ho nepustí. Nejsilnější momenty se prolínaly nehledě na rok vzniku písně – vždyť přítomní byli samí skalní fanoušci, kteří znají každou notu. Mladý pár, který mi za zády zpíval všechny refrény, perfektně nahradil vokály kytaristy i basáka, a jakkoliv to většinou bývá otravné, tady tomu bylo přesně naopak. Kowalewicz ani chvíli nezahálel, nohy ve vzduchu skoro víc než na zemi, pokud zrovna nezaujímal svoji obvyklou polohu v pokleku na odposlechu.

Prostor mezi písněmi vyplňoval proslovy. "Jsou to těžké časy, děje se hodně špatného, ale my stále věříme v dobro. Kašleme na rozdíly, milujeme vás všechny. Jestli dokážete být na tomhle koncertě šťastní, svět ještě nemůže být tak v prdeli." Krom toho také věnoval píseň Nothing to Lose Chesteru Benningtonovi a Chrisi Cornellovi, tedy "dvěma velkým hlasům, o které jsme nedávno přišli." Byl to zvláštní moment, když v následující Saint Veronica člověk slyšel It's just not your time to die. Žádný patos, jen skutečná lítost...

Jako poslední věc prozradil, že tohle byl jejich desátý koncert u nás. "Slibme si, že jich zvládneme ještě dalších deset," vyzýval. Ano, prosím!

Info

Billy Talent (ca)
3. 8. 2017, Hlavní dvůr pivovaru Staropramen, Praha

foto © Iveta Křenková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace