Anna Mašátová | Články / Reporty | 06.03.2013
Po sedmi letech se do Prahy vrátil osmatřicetiletý mistr Djingu, kanadský rodák Eric San. A byla to show, jakou zdejší luhy a háje ještě nezažily. V soutěži o nejšílenější noc by jí mohli konkurovat snad jen Flaming Lips na Colours of Ostrava. Jenže těch bylo na pódiu větší než malé množství, Kid Koala to zvládli s plnou parádou ve čtyřech.
Večírek odstartovala Adira Amram & The Experience z New Yorku. Sám San je uvedl se slovy, že nám budou první dvě minuty připadat ujetý, ale pak se s tím srovnáme. Jenže on byl vlastně celý večer dost ujetý. Pekelné hadříky předskokanek à la Flashdance, tuny třpytek snášejících se na diváky, kousavé texty, taneční kreace, ze kterých by omdléval i Harapes. Mečivý baconcheeseburger kazoo. Adira, Jessi a Maresa si zkrátka publikum omotaly kolem prstu.
A ve stejném duchu se pokračovalo. Na pódiu vyšperkovaném kulisami jak z kresleného filmu roztáčel San vinyly s elegancí šéfkuchaře. Bez okázalosti, laptopu, sluchátek, jen sakra dobré nahrávky a široký nakažlivý úsměv. Dokonce si nechal pod pokličky nahlížet kamery, které jeho hbité prsty přenášely na obrazovky za ním.
Lepší představení nového alba 12 Bit Blues si rozjařený dav pod pódiem ani nemohl přát. Kid Koala stvořil poctu blues jako nikdo jiný. Autoři stařičkých nahrávek, které Eric elegantně omladil, by se asi nestačili divit, kterak se při nich hipsterská mládež kroutí. Zahajovací 1 Bit Blues vystřídalo pomalejší, až smyslné 3 Bit Blues a na scénu vyběhly opět bosorky. Pro tu chvíli však vyměnily svítivé trikoty za oku lahodící sporé oblečky, snad ze šantánu Divokého západu.
Teplota v sále citelně stoupala, blues střídalo zase jen blues, divoženky z The Experience odhazovaly kousky oblečení, sváděly péřovými vějíři a konečně přiběhl i Eric v koalím outfitu! A pak už to šlo jak ve zrychleném filmu. Nebo v několika filmech najednou. Bordelová atmosféra Moulin Rouge. Střih. Návod na sestrojení gramofonu. Střih. Skoky na trampolínách. Střih. Mimozemšťan.... Muppeti v kožených oblečcích pařící do rytmu... Vzduchem létaly chňapky na vaření, kazoo i papírové vlaštovky.
Fenomenální závěr celého opusu 8 Bit Blues, kdy vás KoalAir vezmou na palubu letadla z Chicaga do Los Angeles. Sexy letušky rozdávají cukrovinky, vzápětí běhají i s přerostlým koalím mládětem mezi diváky, uspořádají soutěž v podlézání tyče či kdo zavřeští originálněji na kazoo. A věřte, že vaše smysly už to všechno odmítají zaznamenávat.
Přemrštěný, geniální cirkus Vinyl Vaudeville 2.0 Tour to rozbalil v Lucerna Music Baru se vší parádou. Nejbláznivější počin na planetě Zemi – a možná i v celém vesmíru.
Kid Koala’s 12-bit Blues Vinyl Vaudeville Show (can)
3. 3. 2013, Lucerna Music Bar, Praha
foto © Barka Fabiánová
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.