Články / Reporty

Vlažná hudba Black Teen Jesus, horké publikum – nebo naopak?

Vlažná hudba Black Teen Jesus, horké publikum – nebo naopak?

Tereza Tůmová | Články / Reporty | 16.04.2013

Druhý dubnový týden byl nadějně naplněn pozvánkami na akce debutantů a nových projektů. V pražském klubu 007 na Strahově uvedla v sobotu produkce Scrape Sound něžnou psychedelii Teen, které předcházel půlhodinový set Tomáše Kopáčka aneb Black Tar Jesus. Očekávání byla veliká, mediálně dobře zpropagovanou akci předcházela masáž superlativů a pár rozhovorů. Punkové výkřiky a emocionální výdechy visely napjatě ve vzduchu.

Show začala chvíli po osmé. Kolem pódia nehnutě postávali fanoušci a upřeně pozorovali introvertní představení. Sólo projekt Black Tar Jesus sklízel koncem loňského roku body v žebříčcích za působivou kytarovou introspekci, tentokrát, doplněn basákem a bubeníkem, předvedl Tomáš Kopáček sice zajímavý, ale poměrně apatický set. Potemnělé plochy kytary klouzaly pohledem po zemi; nulový kontakt s publikem nelze interpretovat jako přetvářku, dost možná stud. Občasným „díky“ vypomohl basák. Adekvátně chladnému tónu citové rozpolcenosti reagovalo publikum vlažně, oproti živelnějšímu podání v rámci alba nešlo nepostřehnout jistou nevýraznost. Odevzdaná představa zašedlých pocitů sehrála svůj part dobře. Byl to záměr?

Vzduch v mezičase rozproudila debata převážně cizinců. Až na pár výjimek všichni respektovali akci jakožto nekuřáckou, což je příjemný trend provázející čím dál více koncertů. Po chvíli se pódium rozzářilo šarmem čtyř Američanek na jarní tour po Evropě. Teen jsou současný projekt muzikantsky protřelé Kristiny Lieberson, jejích sester a kamarádky, soulad a provázanost byly znát. Pomalý začátek vynahrazoval sytý zvuk a první dva songy stačily, aby kolem stovky lidí zaplnilo prostor a energie nabrala spád. Příjemný zážitek dream pop songů s mnohovrstevnatými melodiemi a délkou daleko za hranicí klasických tří minut dokreslovaly milé úsměvy brooklynských holek. Střídání stylů, nádech post-čehokoliv, chytlavý rytmus bubnů a tóny kláves zavelely k sobotnímu odpočinku. Revolta se nekonala, punkové výkřiky vystřídalo pohazování vlasy a jemné rytmy vyznání z osobních vyhoření. Ukázkově situované „thank you“ a „ahoj“ jistě našly vděčné příjemce. Show nabírala na intenzitě, publikum reagovalo, kytara drhla a místy chraplavý Kristinin hlas dodával songům jiskru. Jako spirály paprsků dopadaly tóny pomalejších pasáží a hřejivě procítěné momenty nechávaly proudit myšlenky prázdnem.

Show byla sympaticky gradována, největší hit Electric sklidil aplaus, aby po nadšeném potlesku následoval rezervovanější přídavek a krátce po desáté nastala volná zábava. S úsměvem se rozprodával merch (parádní trička) za průměrné ceny a nezbylo než srovnat dva koncerty s podobným základem, ovšem s diametrálně odlišným přístupem. Black Tar Jesus talentem rozhodně zaujme, ovšem Teen si srdečností zajistí v budoucnu širší publikum a brzy se určitě přidá další tour. Prozatím však stačilo.

Info

Teen (us) + Black Tar Jesus
13. 4. 2013, 007 Strahov, Praha

foto © Kryštof Havlice

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nejlepší texty Full Moonu 2024: To, co léčí (Sonic Herbalism)

Alžběta Sadílková 31.01.2025

Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…

CTM I: Večery v krematoriu

Vojta Chmelík 29.01.2025

Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Návrat k primárním pudům (AfrikaBurn)

Kristina Kratochvilová 29.01.2025

Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Venite a casa! (Hudební scéna v Buenos Aires)

Krištof Budke 27.01.2025

Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Děti, které nesměly dospět (Disneyho dětské hvězdy)

Julia Pátá 27.01.2025

Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace