Články / Reporty

VR/NOBODY připraveni na export

VR/NOBODY připraveni na export

Jakub Béreš | Články / Reporty | 05.11.2015

Úterní večer patřil v Lucerna Music Baru křtu květnového debutu YET. od VR/NOBODY. Dvojice pojala akci velkoryse, takže před jejich vystoupením jste mohli slyšet set od Mary C a Džunya G. Zatímco vystoupení té první bylo skvělou sondou do neprozkoumaných zákoutí urban music, mix Džunya G se ubíral trendovějším směrem.

„Prosíme všechny, aby se během koncertu ztišili, a to i na baru!“ Mezi tím se v sále ztlumilo všechno osvětlení, aby naplno vyniklo velké plátno, které bylo předsazené před pult dua. V černém sladěné přišlo na pódium a nechalo si svítit pouze do zad, aby se jejich stíny rozvinuly na plátně. Studio Lunchmeat drželo otěže vizuálu a koncert tak byl bezchybnou podívanou. Minimalistické bílé projekce podtrhovaly preciznost, s jakou VR/NOBODY vybírá každý komponent své prezentace.

Na jednu stranu skromné, na druhou nesmírně ambiciózní. Velký emocionální nátlak, přesto izolován od posluchačů. Nechtějí být pouze sezónním trendem, ale když to říkají, tak za nimi svítí jejich logo „</3“. Říkají, že takhle to tady ještě nikdo nedělal, a mají pravdu. Produkovat downtempo elektroniku ve spojení s R’n’B není v místních podmínkách standardní a nemá tu konkurenci. Proto je těžší srovnání a musí se sahat za hranice k inovativnějšími autorům, kterým dýchají na záda. Nový singl Now z připravovaného EP zněl barvitěji, vzbudil zvědavost.

Hudební rozmanitost naživo místy doháněli smyčcovým kvartetem, saxofonem a flétnou, ovšem taková volba směřuje spíše k populární hudbě než k něčemu novému. Svůj účel splnila skvěle a odlákala pozornost od monotónnosti produkce, která by si zasloužila více odboček a ne přišívání cizích vrstev. Opravdovým zpestřením byl agresivní drop ve skladbě Bites and Slashes a featuring slovenského producenta FVLCRVM, se kterým zahráli skladbu Melt.

Vše je hladce zabalené, tak, aby mohlo expandovat do Evropy. VR/NOBODY a deska YET. je v tomto ohledu dokonalý produkt, jehož ambice jsou naprosto oprávněné. Dvojice vypadá připraveně a po výhře v soutěži Czeching by účinkování na festivalu Eurosonic mohlo otevřít další dveře. Zároveň si uvědomují, že žijí v online vizuálním světě a umí s tím pracovat.

Když se Václav Rouček naplno opřel do zpěvu, jako by mu prostor Lucerna Music Baru byl malý. Bylo by zajímavé vidět něco takového v rámci Colours of Ostrava na velkém pódiu – všichni by si to zasloužili.

Info

VR/NOBODY, křest alba YET.
3. 11. 2015 Lucerna Music Bar, Praha

foto © Jan Kuča (www.jankuca.com)

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace